معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: میزان تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده این کلانشهر به ۷۰ ‌درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 17 January 2024

وحید مهدویان اظهار داشت: تعداد کل پروانه های صادره در سالجاری به یک هزار و ۴۳۷ واحد رسیده است، در عین حال مجموع زیربنای کل صادره به بیش از ۱۹۶ هزار مترمربع در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت در حالیکه این رقم سال گذشته حدود ۱۴۲ هزار مترمربع بود که نشان از افزایش ۳۸ درصدی در سالجاری دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع مناطق ۱۵ گانه، ۳۵۱ پروانه ساختمانی بافت فرسوده صادر شده و بیشترین تعداد صدور پروانه‌های مربوط به مناطق یک، هشت و سه بوده است، گفت: تعداد طبقات روی پیلوت هم در بافت فرسوده مصوب شهری با ۳۰ درصد افزایش روبه رو بود که این اعداد نشان می‌دهد بافت‌های فرسوده در حال حرکت به سمت پایداریست و در تلاشیم که در دوره مدیریت شهری ششم با برنامه ریزی‌های لازم جهت افزایش تسهیلات، مشوق‌ها، اخذ مجوزها و مصوبات قانونی، شرایط ساخت و ساز و صدور مجوز نوسازی را برای سازندگان و مالکان را بیش از پیش تسهیل کنیم.

مهدویان ادامه داد: با توجه به بسته های تشویقی صدور پروانه ساختمان و اقدامات انجام شده از جنس تشویق ساخت و ساز به منظور تامین مسکن به صورت افزایش سطح اشتغال و تراکم تشویقی همخوان با بافت های پیرامون، تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز در بافت های فرسوده بیشتر شده است.

معاون شهرسازی شهردار اصفهان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر مردم اصفهان در بافت های ناکارآمد و فرسوده زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: مساحت بافت‌های فرسوده شهر اصفهان حدود ۲۴ هزار هکتار مترمربع است و در ۹ ماهه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مساحت زمین‌های احیا شده مصوب ۴۶ درصد رشد دارد.

مهدویان تصریح کرد: به دلیل رکود مسکن در دهه ۹۰، بخش دیگری از پهنه‌های شهر به بافت‌های فرسوده اضافه شدند ولی با نگاه مثبتی که در دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی حاکم است و عزم و اراده‌ای که شهرداری اصفهان دارد، ما می‌توانیم در افق چند سال در آینده نزدیک بخش زیادی از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر را به سمت بازآفرینی ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار