مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: نخستین پرواز اصفهان - مَسقط(پایتخت عمان) توسط شرکت هواپیمایی «وارش»، از فرودگاه بین‌المللی «شهید بهشتی اصفهان» انجام شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳ 14 January 2024

ابوذر ضیایی روز یکشنبه در حاشیه انجام این پرواز اظهار داشت: این پرواز در راستای توسعه روابط اقتصادی و تبادلات تجاری بین کشورهای ایران و عمان و همچنین توسعه گردشگری و تسهیل در تردد همشهریان و گردشگران خارجی از امروز در فرودگاه شهید بهشتی برقرار شد.

وی افزود : در حال حاضر این پرواز روزهای یکشنبه هر هفته با ساعت خروج ۱۴ از اصفهان و ساعت ورود ۱۹ و ۳۰ دقیقه از مسقط با هواپیمای «بوئینگ ۷۳۷» انجام خواهد شد که در صورت استقبال مردم به ۲ پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.
ضیایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان در ۶ مسیر به مقاصد استانبول، دُبی، دُوحه، نجف، کویت و مسقط انجام می‌شود.

کشور پادشاهی عُمان با پنج میلیون نفر جمعیت در منطقه خاورمیانه و جنوب خلیج فارس واقع است.
عمان دارای مرز دریایی با ایران و با ۵٬۵ میلیارد بشکه ذخایر اثبات شده نفت خام، بیست و دومین کشور در جهان و هفتمین کشور در منطقه خاورمیانه از نظر میزان ذخایر نفت است.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش و پارک انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار