معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۲۰ طرح بهداشتی از جمله احداث خانه بهداشت و پایگاه سلامت در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان در دست اجراست.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 14 January 2024

حمید گله‌داری افزود: این طرح‌ها با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قالب توافق‌نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجراست و ۳۰ طرح دیگر نیز تا ابتدای سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه علاوه بر ۱۱۹ طرح، هشت طرح بهداشتی نیز برای کلانشهر اصفهان پیش بینی شده است، اضافه کرد: مقرر بود عملیات اجرایی این طرح‌ها از سال گذشته آغاز شود، اما با مشکلاتی مانند اسناد مالکیت و تامین زمین و صدور پروانه ساخت مواجه شد که با تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری اصفهان در صدد و رفع این مشکلات هستیم.
آنطور که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفته: مقررشد ۱۰۶ طرح محرومیت‌زُدایی در قالب عقد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها در سراسر استان اجرا شود.
گله‌داری با بیان اینکه این طرح‌ها شامل خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه‌های سلامت شهری است، افزود: حدود ۵۰ درصد از هزینه این طرح‌ها به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و ۵۰ درصد دیگر از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
وی گفت: همچنین ساختمان‌های جدیدی در قالب طرح‌های محرومیت‌زُدایی برای تعدادی از خانه‌های بهداشت و مراکز سلامتی که تاکنون بصورت استیجاری بوده است، احداث می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار