معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اعتبارات کردستان نسبت به برخی از استان‌ها چندین برابر شده چراکه رئیس جمهور معتقد است در کردستان بایستی تبعیض مثبت قائل شوند تا عقب‌ماندگی مادی و توسعه کردستان جبران شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 11 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان امروز پنجشنبه در جلسه تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بانه ضمن تقدیر از خدمات فرماندار پیشین شهرستان بانه، اظهار کرد: شاخص‌ترین موضوعی که در این دوره فرمانداری تحقق پیدا کرد بازگشایی مرز هنگه‌ژال بانه بود و بازگشایی این معبر مرزی یکی از خواسته‌های مردم این شهرستان بود که محقق شد و مرزنشینان از مزایای این مرز برخوردار شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه بسته شدن بازارچه موقت هنگه ژال بانه مربوط به طرف عراقی است، گفت: برای بازگشایی مجدد این بازارچه رایزنی‌های دیپلماتیک در سطح استانی و کشوری انجام شده و استاندار همچنان پیگیر این موضوع هستند که در آینده این بازارچه با کیفیت بهتری فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مدار پیشرفت و توسعه در دولت سیزدهم به صورت جدی عینیت پیدا کرده و با اراده جدی در مسوولین امر و همراهی مردم این راه پیشرفت همچنان ادامه خواهد داشت.

رمضانی با بیان اینکه بخش زیادی از توسعه استان مبتنی بر مشارکت مردم در انتخابات است، اظهار داشت: اعتبارات کردستان نسبت به برخی از استان‌ها چندین برابر شده چراکه رئیس جمهور معتقد است در کردستان بایستی تبعیض مثبت قائل شوند تا عقب‌ماندگی مادی و توسعه کردستان جبران شود.

رمضانی عنوان کرد: انتخابات پیش‌روی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و راهبردی است و امیدوارم با مشارکت جدی و فعالانه مردم پای صندوق‌های رای، رکورد جدیدی در تاریخ سیاسی استان کردستان رقم بزنند.

وی گفت: ایام خدمت ایام بسیار مغتنمی است و خدای متعال برما این منت را گذاشته در این نظام متکی و استوار بر خون شهدا توفیق خدمت‌گذاری داده و فرصت بسیار مهمی برای خدمت به مردم است.

رمضانی با اشاره به گذشت پنج دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم که قرار هست به تمدن بزرگ شکوهمند اسلامی منتهی شود و افق بسیار روشن و نزدیکی در پیش رو داریم که بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در مسیر قله حرکت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رجال سیاسی که اکنون سکاندار خدمت به مردم هستند با وجود مشکلات زیادی موفقیت‌های بسیاری کسب کردند و خدمات فراونی به مردم ارائه کردند و خالصانه و متواضعانه در خدمت مردم هستند و بسیار کوشا و فعال هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدم این است که منطبق بر گفتمان و انتظارات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند، افزود: انتظارات مقام معظم رهبری جز پیشرفت همه جانبه کشور و ایران قوی نیست.

وی اظهار داشت: در ادوار گذشته برخی از روسای جمهور برعکس عمل می‌کردند که عقب‌ماندگی و رکودی که برجامعه حاکم شده بود ناشی از این نوع جهت‌گیری‌ها بود.

رمضانی گفت: مشکلات فروانی در کشور وجود دارد و منکر نیستیم، اما دشمن تلاش می‌کند که تصویر فساد را بزرگتر از چیزی که وجود دارد نشان دهد و تصویر مبارزه با فساد را کوچکتر نشان دهد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی افتخار دارد که در مبارزه با فساد و در ابلاغ فاسدین رکورد می‌زند و تعارفی با کسی ندارد و برابر با قوانین بدون تعارف با هر مقامی در هر سطحی که آفت زده باشد، برخورد می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: باید بر پیشرفت و توسعه شهرستان همه نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی در مدیریت شهرستان مشارکت کنند و خود را شرک مدیریت شهرستان بدانند و با توجه به تاکید دین اسلام به مدیران برای مدیریت بهتر مشورت بدهند.

وی اضافه کرد: سال گذشته دشمن پیچیده‌ترین شکل جنگ را علیه کشور اعمال کرد دشمن در این جنگ بر کردستان تمرکز کرده بوده و می‌خواستند کردستان به دهه ۶۰ برگردد و ناامنی ایجاد کنند.

رمضانی با بیان اینکه کردستان ۲ درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند، یاد آور شد: استان کردستان به نسبت جمعیت چهار برابر بیشتر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هشت درصد شهدای زن کشور متعلق به کردستان است.

۴۰ کیلومتر آسفالت و روکش آسفالت در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

فرماندار سابق شهرستان بانه هم با اشاره به اینکه با همکاری مسئولین شهرستانی امسال رتبه سوم ارزیابی عملکرد در استان را کسب کردیم گفت: در دهه فجر امسال از ۴۰ کیلومتر آسفالت و روکش آسفالت و پروژه گازرسانی به آخرین کوخ‌ها و روستا‌های صعب‌العبور مرزی بهره‌برداری شد.

کمال خدری افزود: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان بانه تامین آب شرب است و اگر مشکل تامین آب شرب روستا‌ها حل نشود در آینده نزدیک شاهد تخلیه روستا‌ها خواهیم بود.

وی اظهار داشت: تنها راه حل این مشکل انتقال آب سد ویسک به شهرستان و آغاز پروژه سد کانی گویژان است.

در این مراسم از خدمات ۲۱ ماهه کمال خدری تقدیر و احسان درویشی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بانه معرفی شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار