استاندار خوزستان گفت: در قبال حق‌آبه مربوط به طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی و ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی امیدیه، از هلدینگ خلیج فارس خواسته شد تا در اجرای بخشی از احداث خط انتقال آب سد کوثر به برخی شهرهای استان را بررسی کند.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 07 January 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب شامگاه شنبه در نشست با مدیران هلدینگ خلیج فارس در استانداری خوزستان بر اجرایی تفاهم‌نامه همکاری با هلدینگ خلیج فارس در راستای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی و ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی تاکید کرد و گفت: این تفاهم‌نامه در جریان سفر رییس جمهور به خوزستان منعقد شده است.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی منعقد شده است.

حسینی محراب با بیان اینکه توسعه خوشه های صنعتی صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود گفت: تسریع در اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه از اولویت‌های مربوط به پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان است‌.

استاندار خوزستان تصریح کرد: زمین جانمایی مربوط به احداث اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی و ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی، مطابق با تفاهم‌نامه مذکور در شهرستان امیدیه جانمایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت ارشد استان با هدف رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در استان، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث این‌ طرح و اجرایی‌شدن مصوبه سفر دولت به خوزستان را در دستور کار دارد افزود: هلدینگ خلیج فارس نیز متعهد است که بر اساس دستورالعمل‌های سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی ایران، اقدامات لازم جهت انجام مطالعات ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی امیدیه را انجام دهد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مرحله اول، ۲۸۰ هکتار برای احداث فاز اول طرح، آماده واگذاری به هلدینگ خلیج فارس است که در حال طی شدن مراحل قانونی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار