امام‌جمعه موقت اهواز گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه‌های کشور نباید صرف برگزاری کنسرت‌های بی‌ارزش و مختلط شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 19 October 2015
آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر (رونق اقتصاد، تولید و علم) اظهار کرد: اهمیت مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای است که حتی امام حسین (ع) با آن عظمتش خودش را فدای امربه‌معروف و نهی از منکر کرد و وظیفه امربه‌معروف و نهی از منکر به معنای قدم گذاشتن در مکتب حسینی است.

وی افزود: فعالیت ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر از لحاظ مشروعیت قانونی به‌واسطه تلاش‌های انجام شده و تصویب قانون حمایت از آمران و ناهیان منکر در مجلس مشکلی ندارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فعالیت در زمینه اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر دو بخش شامل است، بخش اول آن، عموم مردم و ابراز انزجار از منکرات و تذکر لسانی توسط آنهاست و کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، فرهنگ‌سازی است اما اهرم قانونی برای تذکر لسانی و مکلف کردن مردم نیست.

حیدری بیان کرد: اما بخش دوم و مهم‌تر در این زمینه، دولت است که عمده امربه‌معروف و نهی از منکر متوجه دستگاه‌های دولتی است و زمینه‌سازی برای توسعه امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه دستگاه‌های حکومتی آن‌هم نه به‌صورت زبانی بلکه با عمل است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های دولتی و مسئولان اجرایی باید در زمینه اجتناب از منکر و عمل به معروف پیشگام باشند و اگر کوتاهی کرده و در محیط ادارات نسبت به منکرات و معروفات توجهی نداشته باشند، آن‌وقت از مردم هم نباید انتظار رعایت داشته باشیم، چون رفتار مردم در واقع به دنبال رفتار مسئولان حکومتی است.

امام‌جمعه موقت اهواز عنوان کرد: وقتی مردم بی‌عدالتی را در روند امور ادارات بینند، اعتماد آنها به نظام كمرنگ مي‌شود.

وی اظهار کرد: عملکرد غلط برخی از مسئولان باعث می‌شود تا کل نظام زیر سؤال برود، وقتی در دانشگاه دولتی بودجه‌های میلیاردی بیت‌المال برای لذت دانشجویان و کنسرت های مختلط آن‌هم به بهانه‌های علمی هزینه می‌شود، دیگر چه انتظاری باید از دانشجویان داشت.

آیت‌الله حیدری گفت: برگزاری کنسرت های موسیقی خلاف مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است ولی وقتی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود دیگر چه انتظاری باید از مسئولان داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تکثیر جمعیت یکی از مهم‌ترین معروف‌هایی که باید بیشتر تبلیغ شود زيرا ساماندهی جمعیت یک معروف است و متاسفانه کشور ما در حال حاضر با مشکلات جدید جمعیتی مواجه شده است.

آیت‌الله حیدری افزود: در حال حاضر ایران یک جنگ جمعیتی دارد و آن‌هم ناشی از سیاست غلطی است که در گذشته به جمهوری اسلامی تحمیل شد كه البته مقام معظم رهبری سال‌ها قبل هشدار دادند که بحث کنترل جمعیت ممکن است دچار افراط‌ و تفریط شود هرچند که بحث شش فرزند مطرح شد اما دولت ایران، عملا به سمت یک یا دو فرزندی رفت.

وی اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان بحران پیری تا ۴۰ سال آینده در کشور خود را نشان خواهد داد؛ یعنی با یک جامعه پیر که دیگر فرصتی برای پیشرفت‌های علمی ندارد و همه‌وقت خود را صرف نگهداری از افراد پیر خواهند کرد، مواجه می‌شویم.

امام‌جمعه موقت اهواز تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور ۱.۷ درصد است در صورتی که مطلوب آن ۶ درصد است.

در این همایش خانواده‌های شهدا، جانبازان و اعضای فعال ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستانی تجلیل شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار