کد خبر: ۱۱۴۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 06 January 2024

محمد حیدری در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به ثبت نام 72 نفر از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رودسر و املش، اظهار کرد: پس از بررسی های اولیه، 70 نفر در هیئت اجرایی شهرستان مورد تایید قرار گرفتند؛ البته یک نفر قبل از بررسی صلاحیت ها اعلام انصراف کرد و یک نفر هم عدم احراز شد.
وی با بیان اینکه هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان روز گذشته نتایج بررسی صلاحیت ها را اعلام کرد، افزود: در این مرحله 43 هزار نفر از مجموع 70 نفر ثبت نامی، تایید صلاحیت شدند؛ همچنین 18 نفر عدم تایید و چهار نفر عدم احراز دریافت کردند و یک نفر هم فاصد شرایط ثبت نامی بود.
فرماندار رودسر با اشاره به انصراف پنج نفر از داوطلبان در روزهای منتهی به اعلام نتایج تایید صلاحیت ها، گفت: با این تعداد انصرافی، مجموع انصرافی های حوزه انتخابیه رودسر و املش به 6 نفر رسید.
حیدری چهار نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده را از بانوان دانست و تاکید کرد: حضور بانوان در جمع کاندیداها می تواند نقش مهمی در افزایش مشارکت بانوان جامعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه شهرستان رودسر پس از شهرستان رشت دارای بیشترین داوطلبان تایید صلاحیت شده است، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند ظرف سه روز اعتراض خودشان را نسبت به نظر هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان از طریق سامانه «داوطلب» اعلام کنند و شورای نگهبان نیز یک ماه فرصت دارد تا نسبت به اعلام نتایج قطعی اقدام کند و پس از آن آماده برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری شویم.
فرماندار رودسر از تعیین 256 صندوق اخذ رای در حوزه انتخابه مذکور خبر داد و بیان کرد: برای هر صندوق پنج تا هفت نفر چینش شده اند؛ البته تعدادی از افراد به عنوان رزرو در نظر گرفته خواهند شد.
وی هر شعبه را دارای 20 نفر از عوامل اجرایی اعم از هیئت اجرایی و نیروی انتظامی و بازرس و ناظر و نیروی های پشتیبانی دانست و متذکر شد: بیش از 4000 نفر فرایند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه رودسر و املش را بر عهده دارند.
حیدری با اشاره به روحیه انقلابی و اعتقادی مردم شهرستان های رودسر و املش، نوید برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری را در 11 اسفندماه داد و اضافه کرد: امیدواریم برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار