جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد. آیت الله نوری نوری همدانی از مراجع تقلید و استاندار قم نیز با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، اقدام تروریستی دشمنان اسلام در به خاک و خون کشیدن مردم در گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰ 04 January 2024

دراین بیانیه، آمده‌است: اقدام تروریستی بمب گذاری در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم وطنانمان شد موجب تألم و تأثر شدید گردید.

بیانیه حاکیست: این جنایت سبعانه وبزدلانه نشانه‌ آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و مکتب شهید سلیمانی است.

در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده‌است: این‌گونه جنایات که از سرپنجه خونین مزدوران خبیث و حقیر استکبار واقع شده است، خللی در عزم راسخ ملت شهیدپرور ایران در پیمودن راه حق ایجاد نمی‌کند و نتیجه‌ای جز افزایش نفرت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در قلوب ملت ایران ندارد.

بیانیه حاکیست: یاد شهیدان این حادثه خونین را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های آنان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال، شفای عاجل برای مجروحان و آسیب‌دیدگان مسألت داریم. از تمام نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خواستاریم آمران، عاملان و مباشران این جنایت را شناسایی و تیغ تیز انتقام و خونخواهی ملت ایران را بر پیکر آنان وارد سازند.

آیت الله نوری نوری همدانی اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کردند

در پیام آیت الله نوری همدانی، آمده است: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت‌ و مجروح شدن عده‌ای از مردم کشورمان شد موجب تأسف و تأثر شد.

در پیام نوری همدانی آمده است: این حادثه دلخراش ، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان نمود اما باید توجه داشت این جریان در اراده‌ مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابل با دشمنان خللی ایجاد نخواهد کرد و همچنان بر همان آرمانی که با امام عظیم الشأن رحمت الله علیه و شهدا بسته اند استوارند و از انقلاب خود و رهبری معظم حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک از مسئولان محترم می‌خواهم اقدام و پاسخ مناسب را به این عمل تروریستی داشته باشند و از خداوند متعال علو درجات برایدر شهدا و عافیت کامل برای مجروحان این حادثه خواستارم.

پیام تسلیت استاندار قم

استاندار قم نیز با صدور پیامی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در کرمان آورده‌است:بار دیگر دستان پلید استکبار و ایادی کوردل آن ها از آستین کثیف وهابیون تکفیری بیرون آمد و با به خاک و خون کشیدن جمعی از زائران مراسم سالگرد شهادت سردار فاتح قلب ها شهید حاج قاسم سلیمانی،جنایتی نابخشودنی دیگری را خلق کرد و قلوب مِلت بزرگ ایران را جریحه دار ساخت.

پیام حاکیست:این جنایت خونین یکبار دیگر اوج توحش و عمق کینه‌ورزی و خصومت دشمنان نسبت به بزرگ مرد میدان مبارزه و مقاومت، مردم عزیز و ایران مقتدر را نمایان ساخت اما زهی خیال باطل که ملت آزاده ایران با ریخته شدن خون عزیزانشان متحد تر و یکپارچه تر از قبل بر آرمان‌های والای خود ایستادگی نموده و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده‌است:اینجانب ضمن محکومیت این جنایت ددمنشانه، شهادت جمعی از هموطنان عزیز و دلداده حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، ملت شریف و شهید پرور ایران و خانواده‌های داغدار به ویژه مردم ولایی دیار کریمان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای شهیدان این حادثه رحمت واسعه و برای مجروحان شفای عاجل خواستارم. به یقین عاملان و آمران این جنایت فجیع به زودی توسط فرزندان رشید این ملت در دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و مجازات خواهند شد.

مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم کرمان در حرم حضرت معصومه برگزار می‌شود

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اعلام کرد: مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم کرمان که امروز به دست عوامل استکبار جهانی به خاک و خون کشیده شدند، فردا بعداز نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ برگزار می‌شود.

در اطلاعیه این شورا که چهارشنبه شب صادر کرد،‌ آمده‌است: آیین بزرگداشت شهدای مظلوم کرمان پنجشنبه ۱۴ دی بعد از نماز مغرب و عشا همزمان با سراسر کشور در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

این اطلاعیه می افزاید: راهپیمایی سراسری محکومیت این جنایت بعد از اقامه نماز جمعه روز ۱۵ دی ماه از مصلای قدس قم به سمت چهاراه شهداء انجام می‌شود.

دربخش دیگری ازاین اطلاعیه حاکیست :‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همراه با تمامی هموطنان عزیز این فاجعه بزرگ را به ساحت قدس آخرین ذخیره الهی بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران و خانواده های معظم این شهیدان تسلیت گفته، از خداوند متعال صبر و اجر مسألت می نماید.

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیات دولت پنج شنبه ۱۴ دیماه در سراسر کشور را عزای عمومی اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار