با امضای تفاهم نامه مشترک همکاری صورت گرفت؛
تابناک هرمزگان- عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر به منظور بهره‌گیری از امکانات، فرصت‌ها و پتانسیل طرفین در طراحی و اجرای پروژه های سرمایه گذاری در جزیره قشم تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 02 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// عادل پیغامی در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: جزیره قشم از موقعیت استراتژیک و جغرافیایی ویژه و توانمندی های زیادی در حوزه نفت و انرژی، تجارت، حمل و نقل دریایی، گردشگری وصنعتی برخوردار است که می تواند این منطقه را به یک هاب اقتصادی تبدیل کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مناسب برای سرمایه¬گذاری در این منطقه وجود دارد، گفت: گروه سرمایه گذاری غدیر هم در کشور و هم در منطقه به واسطه انجام پروژه¬های متعدد خوشنام است و ما از سرمایه گذاری این شرکت در جزیره پهناور قشم استقبال می کنیم.
پیغامی تصریح کرد: در بحث تسهیل سرمایه¬گذاری هیچ گونه تعللی از سوی سازمان صورت نخواهد گرفت و بوروکراسی اداری را به حداقل رسانده ایم، زیرا ما کار شما و انجام پروژه های شما را مانند کار خود می¬دانیم و معتقدیم این دو از هم جدا نیستند.
در ادامه این مراسم مهدی عبوری با بیان اینکه شرکت سرمایه¬گذاری غدیر و منطقه آزاد قشم از ظرفیت¬های زیادی برای سرمایه¬گذاری برخوردارهستند، گفت: ما در این منطقه موضوعاتی را با محوریت هلدینگ برق و انرژی غدیر در حال پیگیری هستیم .
مدیرعامل گروه سرمایه¬گذاری غدیر تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه قشم با ظرفیت 500 مگاوات در حال اجرا است که 360 مگاوات آن به بهره برداری رسیده و پروژه بخار با ظرفیت 160 مگاوات نیز در حال ساخت است و همکاران ما در تلاش هستند که در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
وی افزود: موضوع بعدی که یکی از دغدغه¬های منطقه به شمار می¬رود تامین آب مناسب برای مردم است و با توجه به اینکه واحد آب شیرین¬کن قشم در مردادماه 1403 به بهره¬برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید سالانه بیش ار 2 میلیون متر مکعب آب را خواهد داشت، در صورت آمادگی منطقه آزاد برای خرید آب این پتانسیل وجود دارد که تولید افزایش پیدا کند .
عبوری همچنین با بیان اینکه قابلیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم بسیار گسترده تر از کیش است، گفت: راه اندازی پلنت LNG در منطقه آزاد قشم و در کنار آن ساخت اسکله یکی از پروژه¬هایی است که ما با کمک از شرکت¬های دانش بنیان و تفاهم نامه¬ای که با دانشگاه شریف منعقد کرده ایم به دنبال اجرای آن هستیم و در صورتی که مدیران منطقه بتوانند گاز مناسب را در منطقه به ما بدهند می توانیم آن را گسترش و تا حدود زیادی به بحث خام فروشی پایان دهیم.
وی تاکید کرد: ما در بحث آب و برق و گاز آمادگی کامل برای همکاری با منطقه آزاد قشم را داریم، همچنین در حوزه¬هایی مانند ساخت و ساز با توجه به اینکه درهلدینگ ساختمان غدیر از روش صنعتی استفاده می شود این امادگی وجود دارد که به سرعت ساختمان های مدرن ساخته و تحویل منطقه شود. همچنین در بخش حمل و نقل زمینی و دریایی نیز در بخش¬های مسافری و باری گروه غدیرآماده همکاری با منطقه است.
بنابراین گزارش، آیین امضای این تفاهم نامه با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و صادق قاسمی مدیر نفت و انرژی سازمان و جمعی از مدیران گروه سرمایه گذاری غدیر برگزار شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: منطقه آزاد قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار