رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که به انجمن‌های مدارس می‌شود این است که از ابتکارات، تجربیات موفق، پیشنهادات کاربردی و مسئله‌محور اولیا استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 02 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، ذوالفقار علیخانی گفت: آگاهی‌بخشی و آموزش‌های مستمر مردم و اولیا نسبت به مسائل خانوادگی و تعارضاتی که در خانواده وجود دارد و همچنین مسائلی که دانش‌آموزان از لحاظ روحی، روانی و آموزشی نیاز دارند از وظایف مهم انجمن اولیا و مربیان است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: از دیگر وظایف انجمن اولیا و مربیان می‌توان به تشکیل جلسات سخنرانی، بحث و گفتگو جهت افزایش مشارکت والدین، ایجاد فرصتی برای ارائه مشاوره و راهنمایی به والدین جهت رفع مشکلات تحصیلی، تربیتی و خانوادگی، برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره و جلسات آموزشی خانواده در جهت افزایش اطلاعات عمومی والدین، تصمیم‌گیری درباره نحوه مصرف کمک‌های مالی به مدرسه، برگزاری جشن‌ها و مراسم در مدرسه نیز از وظایف انجمن اولیا و مربیان است.

علیخانی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که به انجمن‌های مدارس می‌شود این است که از تجربیات موفق و پیشنهادات کاربردی و مسئله‌محور والدین استقبال شود و بهترین آن‌ها مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد چرا که این اقدام علاوه بر اینکه تمامی اعضا را به شرکت و نظردهی در مسائل گروه تشویق می‌کند، خلاقیت و خلق ابتکارات را نیز افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به مهم‌ترین ابتکارات انجمن اولیا و مربیان، اظهارکرد: دعوت از مشاوران و روانشناسان برجسته شهر برای شرکت در جلسات والدین و دانش‌آموزان، طرح‌های بهداشتی و مراقبتی در فصل زمستان به دلیل بالا بودن احتمال انتقال بیماری‌های ویروسی و برقراری یک کانال ارتباطی مستقیم با والدین دانش‌آموزان از جمله ابتکارات انجمن اولیاست.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان خاطر‌نشان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر، سواد رسانه‌ای، فرزندپروری، سبک زندگی، حجاب، عفاف، نماز و معنویت جز موضوعات مهمی است که انجمن اولیا و مربیان به آن می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار