مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: سهم امسال استان در ساخت و تعمیر خانه‌های روستایی،۱۷ هزار واحد تعیین شده که نسبت به پارسال رشد ۳۰۰ درصدی یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 02 January 2024

تابناک خوزستان: روح الله عمادی با اشاره به اینکه سال گذشته پنج هزار خانه روستایی در استان بازسازی و یا تعمیر شدند بیان کرد: در مجموع یک‌صدهزار خانه روستایی در خوزستان نیاز به بازسازی، تعمیر و یا مقاوم سازی دارند.

وی گفت: بازسازی و یا مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی باعث کاهش چشمگیر آسیب و خسارت در زمان وقوع حوادث شده به همین دلیل از روستاییان درخواست می‌شود از این فرصت برای بهسازی خانه‌های خود استفاده کنند.

در پی حادثه زلزله سال ۱۴۰۰ در شهرستان اندیکا حدود سه هزار خانه روستایی آسیب دیدند.

عمادی افزود: از امروز پرداخت تسهیلات سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریالی به هر روستایی برای بازسازی و یا تعمیر خانه خود آغاز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: این تسهیلات بسیار ارزان قیمت و با سود پنج درصد به روستاییان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مساعدت بسیار خوب دولت سیزدهم برای بهبود فضای عمرانی و خانه‌های روستایی ادامه داد: از دهیاران و فرمانداران درخواست می‌شود از این ظرفیت نهایت استفاده را برای بهبود شرایط خانه‌های روستایی داشته باشند و روستاییان را برای انجام این موضوع مهم تشویق کنند.

عمادی تصریح کرد: روستاییان برای دریافت تسهیلات ابتدا باید به بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده مراجعه کنند تا در فرآیند دریافت وام قرار بگیرند.

یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، مقاوم‌سازی و بهبود خانه‌های روستایی برای تحقق مهاجرت معکوس از شهر به روستا و وارد شدن کمترین آسیب جانی و مالی در زمان وقوع حادثه است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار