مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: ۹ واحد تولیدی متخلف تولید مصالح ساختمانی در استان شناسایی و محاکمه شدند.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 01 January 2024

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان علی داوودی روز دوشنبه در خصوص پرونده این تعداد واحد تولیدی متخلف بیان کرد: طی بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل از واحدهای تولیدی استان، ۹ واحد که تولید کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد گواهینامه و یا مغایر با استاندارد ملی داشتند شناسایی و به کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد واگذار برای بررسی و محاکمه واگذار شدند.

وی گفت: از این تعداد سه واحد تولیدی تا زمان دریافت گواهی استاندارد پلمب شدند.

داودی افزود: با نظر قاضی کمیسیون، تذکر و اخطار کتبی به این واحدها ارائه شد و تولیدکنندگان ملزم به ارائه تعهد ثبتی مبنی بر عدم تکرار تخلف و تولید کالا منطبق با استاندارد شدند.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: ۲ واحد تولیدی دیگر نیز ملزم به پرداخت جریمه نقدی معادل ۲ برابر فروش محصول مغایر با استاندارد اجباری به حساب خزانه دولت شدند و واحد تولیدی متخلف دیگر نیز به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد همواره در کنار تولیدکنندگان است اما در مقام اجرای قوانین و احقاق حقوق مصرف‌کنندگان از هیچگونه تخلفی چشم‌پوشی نمی‌کند.

بر اساس اعلام اداره کل استاندارد خوزستان بیشترین میزان تخلف در تولید کالای مغایر استاندارد اجباری استان در صنف مصالح ساختمانی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار