کد خبر: ۱۱۴۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 01 January 2024
 

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

عطر خوش و رایحه زیبا و دل انگیز گل‌های نرگس از بهبهان سراسر خوزستان را معطر کرده است در این فصل از سال ای نرگس شکوفه‌های زیبا را به مهمانی زمین می‌فرستند چشم نوازی می‌کنند روح را جلا می‌بخشند مشام ها را معطر ساخته،برداشت گل نرگس از سطح نرگس زارهای شهر بهبهان آغاز شد.

گل‌های زیبا و خوش رایحه که زاده فصل زمستان هستند، به بهبهان که سفر کنی در این موقع از سال عطر خوش نرگس در همه جای شهر پیچیده است، مسافران گردشگران از این جاذبه زیبا دیدن کرده نرگس را به شهرهای خود می‌برند.

اما گل نرگس تنها در بهبهان خودنمایی نمی‌کند بلکه او به سفر می‌رود،سفری سراسر از عشق و ارادت پرورش دهندگان گل و صاحبان نرگس زارها به اهل بیت علیهم السلام ، با برداشت و آماده‌سازی ۸ هزار شاخه گل نرگس اهدایی مردم بهبهان به حرم مطهر رضوی، این نرگس‌های زائر به مشهدالرضا ارسال خواهند شد. سنت یادشده، بیش از ۵۰ سال در بهبهان ساری و جاری است.

آیین معنوی اهدای هشت هزارشاخه گل نرگس دوم دی‌ماه ۱۳۹۸ درفهرست آثار معنوی ملی کشوربه ثبت رسیده وهمه ساله مردم و نرگس کاران بهبهانی با اجرای آن محبت و ارادت خود را به امام رضا (ع) نشان می‌دهند.

به راستی عطر خوش گل نرگس در حریم و بارگاه ملکوتی امام هشتم چه خوش رایحه‌ای است، گل‌ها به طواف عشق می‌روند و در آستان خورشید هشتم سر ارادت و تعظیم فرود می‌آورند، همچنین در آستانه چهارهمین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۴ هزار شاخه گل نرگس بهبهان به مزار سردار دل‌ها در کرمان اهداء شد.

این شاخه‌های گل نرگس و طبق سنت همه ساله به یاد ۲۴ هزار شهید خوزستان به مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اهداء شده است. این گونه است که نرگس‌ها نمایانگر ایمان و عشق به اهل بیت علیهم السلام و شهدا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار