صادرات محصولات شرکت‌های تعاونی استان اصفهان به خارج از کشور بیش از ۴۶ میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 30 December 2023

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا از واحد‌های تعاونی استان به کشور‌های عراق، افغانستان، امارات، قطر، عمان، کویت، چین، روسیه، تاجیکستان و گرجستان صادر شده است.
روح‌الامین امیری افزود: این کالا‌ها شامل سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، المان روشنایی یک و دو طرفه، پنیر حلب، فلفل دلمه‌ای رنگی، لوله و اتصالات پی‌وی‌سی، ماهی قزل آلا، دیوار پوش و سقف کاذب، فرش ماشینی-گلیم، زعفران، گلاب، خدمات گرشگری و توریستی بوده است.
وی با تأکید بر این‌که تعاونی الگوی مناسبی برای هم افزایی فعالیت‌ها، ایده‌ها، ثروت و دانش است، گفت: نقش این بخش به‌عنوان یکی از انواع بنگاه‌های اقتصادی که می‌تواند در توسعه صادرات و کسب بازار‌های هدف نقش داشته باشد، بسیار حائز اهمیت ارزیابی می‌شود.
روح‌الامین امیری با بیان اینکه تعاونی‌ها با توجه به اقتصاد داخلی و خارجی نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: تعاونی‌ها طبق اصول و ارزش‌هایی که دارند می‌توانند در قالب بنگاه‌های خرد، متوسط و کلان در ردیف پایه‌های اصلی و اجرایی اقتصاد مقاومتی در خدمت توسعه و اشتغال قرار گیرند.
وی ضعف در حوزه‌های مقررات صادرات کالا، برگزاری نمایشگاه‌ها، بسته بندی مناسب کالا براساس نیاز کشور هدف، دسترسی به رایزن اقتصادی در کشور‌های هدف صادراتی، قدیمی بودن تکنولوژی در بخش تولید، و اشتغال آفرینی تعاونی‌ها را از جمله علت‌های پایین بودن نسبت صادرات بخش‌های تعاون به صادرات غیر نفتی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار