مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان بر تشکیل کنسرسیوم(شراکت) صادراتی برای دستیابی به جایگاه واقعی طلا در این استان و همچنین کسب بازارهای جهانی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 23 December 2023

رسول سواری افزود: ایجاد کنسرسیوم صادراتی طبق مدل‌های توسعه خوشه‌های صنعتی، برنامه ویژه این شرکت در باره خوشه طلا و جواهر اصفهان در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

خوشه صنعتی مجموعه‌ای از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در یک رشته صنعتی است که با تکیه بر سرمایه‌های قوام یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی و در کنار نهادهای پشتیبان، از طریق روابط میان‌ بنگاهی شکل می‌گیرد.

وی که در جلسه پایش مطالعات شبکه صادراتی طلا و جواهر استان اصفهان سخن می‌گفت، ادامه داد: دستیابی به جایگاه واقعی طلا در استان مُستلزم تلاش و پیگیری مُستمر است و این شرکت از تمام خوشه‌های خاتمه یافته خود حمایت معنوی و مادی می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اظهار داشت: خوشه طلا و جواهر اصفهان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرد و از ۱۲ سال پیش پیاده‌سازی، اجرا و تحویل شبکه فراگیر خوشه آن انجام شد و پس از آن نیز همچنان در این مسیر از حمایت‌ شرکت شهرک‌های صنعتی استان برخوردار بود.

وی اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه، نبود شبکه‌های صادراتی سامان یافته در کشور و شهرک تخصصی طلا در استان از مشکلات اصلی این حوزه است.

سواری اظهار امیدواری کرد که کاری که سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی اصفهان آغاز کرده است نتایج خوبی برای واحدهای طلای استان به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد شهرک‌های تخصصی یکی از ملزومات هم‌افزایی در راستای توسعه و پیشرفت هر صنعت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نمونه‌ کارهای مختلف تولیدی صنعت طلا در کشورهای همسایه و دیگر نقاط دنیا سبب هم‌افزایی و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ این صنعت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار