استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به این که انتخابات پایه تحول است گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور کم‌ و رفع شود باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 24 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و رؤسای واحد‌های ثبتی اداره کل ثبت احوال استان اظهار کرد: ثبت احوال مرزبانان هویت ایران اسلامی هستند و این امر رسالت کارکنان این حوزه را سنگین‌تر می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت دقت و صحت در ثبت احوال، گفت: موضوع سرعت اجرای کار هم مورد تأکید است، چون سبب افزایش رضایت ارباب رجوع و مردم می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت احوال نهادی کارآمد و روزآمدی برای حفظ و پاسداری از هویت ایرانی می‌باشد، چون آمار‌های مهم و دقیقی در اختیار این سازمان است که در تصمیم‌گیری‌های سیاست‌گذاران در سطوح ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قناعت با بیان اینکه اجرایی کردن سیاست کلی جمعیت ابلاغی رهبر معظم انقلاب و تحقق سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در زمینه فرزندآوری و تعالی جمعیت از دیگر وظایف سنگین ثبت احوال است، افزود: امروز موضوع عدم افزایش جمعیت کشور را تهدید می‌کند و جمعیت ایران به سمت پیر شدن رفته و در یک بازه زمانی پنج یا ۱۰ ساله باعث می‌شود شاهد کاهش جمعیت و پیری جمعیت باشیم و نتوانیم در میادین مختلف حرف برای گفتن داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: کار زیرساختی فقط در انجام کار‌های عمرانی نیست بلکه برگزاری بزرگداشت مفاخر و کار مهم ثبت احوال هم نوعی کار زیرساختی در حوزه فرهنگی و هویتی ایرانی است.

قناعت با اشاره به اینکه کار ثبت احوال بسیار حائز اهمیت است عنوان کرد: سازمان ثبت احوال نقش کلیدی در انتخابات دارد و باید همه انتخابات را جدی بگیریم، چون انتخابات اساس موجودیت نظام است.

وی با بیان اینکه رمز شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی پشتوانه مردمی است افزود: انتخابات باعث تحول و ایجاد نشاط و بالندگی در کشور است و هر چه مجلس قوی‌تر باشد قوانین و نظارت بهتری صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هر کسی مردم را از انتخابات دلسرد کند در پازل دشمن بازی می‌کند، اضافه کرد: درصد مشارکت بالا در انتخابات، امنیت کشور و قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی را در سطح بین المللی افزایش می‌دهد و دشمن مأیوس می‌شود و تحریم‌های اقتصادی کاهش می‌یابد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات پایه تحول است افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور کم و رفع شود باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم.

قناعت با تأکید بر اینکه باید تلاش همگان در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو باشد، خواست ثبت احوال خراسان جنوبی ارتباط تنگاتنگی با ستاد انتخابات استان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط را برای انتخابات باشکوه آماده و تسهیل کنیم، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی جزو استان‌های نخست در مشارکت بالا در انتخابات‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را پشتوانه‌های مردمی دانست و افزود: یکی از افتخارات خراسان جنوبی این است که رئیس جمهور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان است؛ بنابراین گزارش، در این دیدار استاندار خراسان جنوبی برای اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان اداری ثبت احوال شهرستان بشرویه و سرایان قول مساعد داد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار