مدیر تعاون روستایی گیلان عنوان کرد
کد خبر: ۱۱۴۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 24 December 2023

رتبه چهارم گیلان در تولید شیر/ تولید روزانه ۱۲۰ تنیرتبه چهارم گیلان در تولید شیر/ تولید روزانه ۱۲۰ تنیرتبه چهارم گیلان در تولید شیر/ تولید روزانه ۱۲۰ تنی

تابناک/گیلان مدیر تعاون روستایی گیلان، با بیان اینکه رتبه چهارم تولید شیر را در کشور داریم، گفت: در حال حاضر دو کارخانه تولید لبنیات در استان داریم که اقدام به تهیه شیر از دامداران می کنند.

کیوان حسن پور در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، اتحادیه دامداران سازمان تعاون روستایی استان گیلان را متشکل از ۱۹ شرکت تعاونی فعال دانست و اظهار کرد: حدود ۵۰ هزار دامدار با یک میلیون و ۲۷۰ هزار راس دام عضو این اتحادی هستند.وی با بیان اینکه اتحادیه دامداران گیلان ۴۰۰ هزار راس دام سنگین و ۸۰۰ هزار راس دام سبک دارد، تصریح کرد: روزانه ۱۲۰ تن شیر توسط این دامداران تولید می‌شود که در سال به ۲۵۰ هزار تن می‌رسد.

مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان با اشاره به تولید گوشت توسط این دامداران، خاطرنشان کرد: در بخش عرضه گوشت مشکل داریم، زیرا هنوز زنجیره ارزش گوشت در استان کامل نشده است.

حسن پور با بیان اینکه دو کارخانه تولید خوراک دام داریم، گفت: در تلاش برای احداث دو کارخانه دیگر هستیم که در دهه فجر سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

وی از احداث یک کارخانه تولید لبنیات در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید لبنیات در استان داریم که اقدام به تهیه شیر از دامداران می‌کنند؛ البته برخی مطالبات موجب نارضایتی دامداران شده و باید برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم.مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه رتبه چهارم تولید شیر را در کشور داریم، گفت: با مشکلاتی در حوزه گرانی خوراک دام و علوفه ناشی از تحریم ها مواجه هستیم، اما افزایش تولید در دستور کار است تا در تولید و عرضه خودکفا شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار