کد خبر: ۱۱۴۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ 22 December 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

ماه ها که از زمان آغاز سال تحصیلی گذشت رفته رفته تدریس و تعلیم جی و جدی‌تر شد سال تحصیلی که به نیمه نزدیک شود زمان آغاز امتحانات میانسال یا نوبت اول است مقطعی حساس در سال تحصیلی که دانش آموزان نیمی از کتب درسی را آزمون می‌دهند. دانش آموزان که دروس را هفته به هفته و روز به روز مطالعه کردند در فصل امتحانات مشکل جدی ندارند.

اما آن دسته از دانش آموزان که درس خواندن و یادگیری را به ایام امتحانات موکول کردند در فرصت کوتاه بین امتحانات می خواهند درس‌ها را فرا گیرند که این امر برای آنها کمی دشوار استرس‌آور است. اگر زمانی که معلمان دروس را در مدرسه آموزش می‌دادند دانش آموزان در اوقات فراغت به مطالعه و تمرین می‌پرداختند حجم دروس انباشته نمی‌شد تا در شب‌های امتحانی مجبور شوند تا صبح برای درس خواندن بیدار بمانند.

در گذشته خانواده‌ها نظارت بیشتری بر روند تعلیم و تربیت نداشتند و همین که دانش‌آموزان به مدرسه بروند و درس بخوانند و پایان سال با نمرات خوب قبول شوند کافی بود اما اکنون خانواده‌ها در طول سال تحصیلی به ارزیابی آموزش دانش آموزان خود می‌پردازند و بارها و بارها در جلسات متعدد در مدارس حاضر می‌شوند و روند تحصیل فرزند خود را بررسی می‌کنند.

نظارت والدین فه‌ای بر دوش دانش آموزان قرار می‌دهد تا به تکالیف خود رسیدگی کنند و در امتحانات نمرات خوبی را کسب کنند چرا که ثمره یک سال تحصیلی در امتحانات و گرفتن نمرات خوب مشخص می‌شود، دانش آموزان مستعد کوشا و توانمند همواره برای سال تحصیلی خود و به خصوص فصل امتحانات برنامه‌ریزی‌های جدی دارند.

آنها فرصت تعطیلات و هفته به هفته را به راحتی از دست نمی‌دهند و همواره برای تمرین و یادگیری از زمان استراحت و تفریح خود کم می کنند. تا در فصل امتحانات با مشکل مواجه نشود و از آنجایی که فاصله میان امتحانات کوتاه هست و گاهی یک روز فرصت وجود دارد دانش آموزان در این زمان کم راحت تر به مرور درس‌ها می‌پردازند.

فصل امتحانات خود نگرانی و اضطراب را به همراه می‌آورد چرا که باید از دروسی که معلمان ارائه کردند آزمون گرفته شود تا مشخص شود دانش آموز چقدر این مباحث علمی را یاد گرفته است و اگر دانش آموز در طول سال تحصیلی خوب درس نخوانده باشد ‌تواند در آزمون‌ها موفق شود. مشاوران مدارس از همان ابتدای سال تحصیلی دوشادوش دانش آموزان گام برمی‌دارند و آنها را هدایت و راهنمایی کرده تا با برنامه‌ریزی اصولی و علمی دروس را مطالعه و یاد بگیرند.

آنها یاور دانش آموزان هستند همواره آنها را تشویق کرده که از انباشته شدن درس‌ها و موکول کردن مطالعه به شب‌ها و ایام امتحانات خودداری کنند، دانش آموزان باید بدانند که فرصت امتحانات بسیار کم است و خستگی و اضطراب نیز به همراه دارد پس باید در طول سال دروس خود را کامل مطالعه کنند و مواردی که مشکل دارند را با دبیران خود در میان بگذارند.

معلمان دلسوزان همیشگی دوست دارند دانش آموزان در امتحانات خوب بدخشند و نتایج قابل قبولی را کسب کنند تا نتیجه زحمات آموزش خود را ببینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار