مدیر‌کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: پویش سراسری نذر خون هم‌زمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در استان برگزار و ۸۷۰ واحد خون به نیازمندان گروه‌های مختلف خونی اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 21 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسین هاشمی گفت: پویش سراسری نذر خون با عنوان نذر فاطمی همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیر‌کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: تیم سیار انتقال خون، شب شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان سامان (شوراب صغیر) ۴۵ واحد خون و به مناسبت هفته راهداری نیز ۳۰ واحد خون از مردم دریافت کردند.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخایر خونی استان ۷.۱ روز است، ادامه داد: از ابتدای دهه اول فاطمیه تا شب شهادت در مجموع ۸۷۰ واحد خون در قالب نذر فاطمی دریافت شد که نشان‌دهنده حضور پرشور مردم در این پویش است.

وی با اشاره به کم‌رنگ بودن حضور بانوان در اهدای خون، اضافه کرد: با توجه به نیاز همیشگی به خون و فرآورده‌های آن، نیازمند استمرار همراهی بیشتر خانم‌ها برای اهدای خون و نجات جان بیماران هستیم چرا که عمر پلاکت سه روز است و اگر اهدای خون کاهش پیدا کند، شاهد کاهش میزان پلاکت در ذخایر خونی هستیم.

مدیر‌کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری در پایان عنوان کرد: هم‌اکنون ذخایر خونی استان در سطح مطلوبی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار