مسئول نماینده ولی فقیه در دامپزشکی گلستان گفت: با هدف عرضه گوشت حلال قرمز و سفید و امنیت غذایی، دامپزشکی گلستان بر ۲۶ کشتارگاه دام و طیور استان نظارت دارد.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 19 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، حجت‌الاسلام رجب توحیدی‌راد اظهارکرد: امنیت غذایی حلال در جامعه هدف تولید گوشت قرمز و سفید یکی از اولویت‌های ما در دامپزشکی استان گلستان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال بر ۱۸ کشتارگاه طیور و هشت کشتارگاه صنعتی و سنتی دام استان، سه کارخانه تولیدی فرآورده‌های گوشتی مانند تولید سوسیس و کالباس، ۱۲۵ نفر ذبائح در این کشتارگاه‌ها توسط ۴۳ نفر ناظر بر ذبح شرعی و حلال بودن کشتار‌ها نظارت داریم.

مسئول نماینده، ولی فقیه در دامپزشکی گلستان خاطرنشان‌کرد: در طول سال دفتر نماینده، ولی فقیه در دامپزشکی به همراه دیگر ناظرین از فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی، قصابی‌ها، کبابی‌ها و دیگر فروشگاه‌های عرضه این مواد غذایی بازدید و نظارت‌هایی دارد.

وی افزود: همچنین تاکنون این نمایندگی بیش از ۵۰ مورد از این فروشگاه‌ها بازدید انجام شده‌است تا اعضای حرام دام در این فروشگاه‌ها عرضه و به‌فروش نرسند.

توحیدی‌راد گفت: در چند روز گذشته در بازدید‌های مشترک با دیگر دستگاه‌های نظارتی و مرتبط، حدود ۱۲ تن گوشت قرمز که تاریخ مصرف آن گذشته و فاسد شده‌بود از سطح شهرستان گنبدکاووس شناسایی، کشف و ضبط شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار