معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه تعزیراتی در استان وصول شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 19 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز در کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار کرد: دستگاه اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف با محوریت تعزیرات حکومتی متولی نظارت در سطح بازار و رسیدگی به پرونده‌ها و جرایم تعزیراتی هستند.

وی با اشاره به نظارت‌های انجام شده در سطح بازار، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه تعزیراتی وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه باید در مدل بازرسی‌ها تجدیدنظر شود، تصریح کرد: هدف ما در بازرسی‌ها جریمه کردن مردم نیست بلکه خروجی نظارت‌ها باید رعایت سلامت و پایداری بازار و جلوگیری از گرانفروشی باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت ایجاد مرکز رصد و پایش بازرسی‌های سطح بازار در استان برای تحلیل تخصصی تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود نیرو‌های نظارتی، خواستاریم طرح نظارتی مدون و منسجمی برای مواجهه با ایام و مناسبت‌های خاص تعریف شود.

اشرفی بر تشدید نظارت‌ها بر بازار، در آستانه شب یلدا تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت سامانه ۱۲۴ بهتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدل برخورد با پرونده‌های دارای تکرار تخلفات مشابه، باید متفاوت باشد، متذکر شد: برای اینگونه پرونده‌ها باید از حالت جریمه‌ای خارج شده و از ابزار‌های مدیریتی دیگر استفاده شود.

اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: در تأمین اقلام اساسی برای ماه‌های پایان سال، ایام عید نوروز و ماه رمضان هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار