مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: در حالیکه بخش زیادی از نارضایتی‌ها به حوزه آموزشگاه‌های آزاد و مدارس غیرانتفاعی در بخش آموزش و پرورش و در بخش درمان نیز به مطب پزشکان و داروخانه‌ها برمی‌گردد اما تاکنون آموزش و پرورش هیچ پرونده تخلفی برای تعزیرات ارسال نکرده و بخش درمان نیز انگشت‌شمار بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 19 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، حسین رحیمیان با حضور در خبرگزاری فارس استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: طرح ویژه نظارتی تعزیرات برای شب یلدا از ۱۵ آذر شروع شده و تا ۳۰ همین ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان اقلام مورد هدف بازرسی در این ایام را آجیل و خشکبار، مرغ، میوه، شیرینی و گوشت اعلام کرد و گفت: گشت تعزیرات با همکاری سازمان صمت و جهاد انجام می‌شود و روزانه ۳ اکیپ مشترک در مرکز استان و در هر شهرستان نیز یک اکیپ واحد‌های صنفی ذکر شده را بازرسی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ آذر تاکنون ۲۷ اکیپ تعزیرات حکومتی در قالب ۱۹۴ بازرسی، واحد‌های صنفی را مورد بازدید قرار داده‌اند، افزود: در این بازدید‌ها ۸۱ تخلف ثبت و بلافاصله بررسی شد.

وظیفه تعزیرات حکومتی رسیدگی و نظارت بر پرونده‌های تخلفاتی است

رحیمیان در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۱۱ طرح نظارتی در استان توسط تعزیرات حکومتی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: فلسفه وجود تعزیرات، رسیدگی سریع در خصوص پرونده‌های ارسالی به شعب تعزیرات حکومتی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با عنوان اینکه کشف تخلفات و ارزش تخلف در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف برعهده سازمان جهاد کشاورزی، صمت و اتاق بازرگانی است، گفت: اداره تعزیرات حکومتی صرفا وظیفه رسیدگی و نظارت را برعهده دارد و در خصوص افزایش قیمت کالاها، دستگاه‌های مربوطه باید جوابگو باشند.

وی از همکاری گشت‌های تعزیرات با بازرسان دیگر دستگاه‌های ناظر خبر داد و گفت: بهترین گزینه برای بازرسی از واحد‌های صنفی اتحادیه‌ها هستند چراکه به صورت تخصصی بازرسی را انجام و تخلفات صورت گرفته را محرز می‌کنند.

رحیمیان از تخلفاتی همچون عدم ارائه فاکتور خرید و عدم درج قیمت به عنوان مادر تخلفات نام برد و افزود: در گذشته به دلیل مبلغ پایین جریمه‌ها مشکلاتی وجود داشت و بازدارندگی لازم را نداشت، اما اکنون در جرائم افزایش ۱۰ برابری را شاهد هستیم که این اقدام در کنار سرعت بالای رسیدگی پرونده‌ها، بازدارندگی کافی را ایجاد کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان بر فرهنگ‌سازی در خصوص ارائه فاکتور خرید توسط اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی تاکید کرد.

وصول ۶۲۲ میلیارد ریال جرائم صادره در کردستان



وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان ۵ هزار و ۱۵۱ پرونده بوده است، ادامه داد: میزان وصولی تخلفات این تعداد پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات ۱۶۸ میلیارد ریال ثبت شده‌است.

رحیمیان تعداد پرونده‌های بهداشت محیط را نیز ۲۷۳ پرونده اعلام کرد و گفت: میزان وصولی این حوزه نیز ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون وصولی استان از جرائم صادره ۶۲۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به استان‌های همجوار بی‌سابقه است.

وی به تخلف یک شرکت پتروشیمی که در روز‌های اخیر اتفاق افتاده بود، اشاره کرد و گفت: این شرکت ۳۵ هزار تن بنزین سوپر را با هشت تانکر به قصد خروج از کشور قاچاق کرده بود، که شناسایی و اعمال قانون شد.

رحیمیان از جریمه سنگین ۲ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریالی برای این شرکت خبر داد و گفت: مدیر شرکت نیز جداگانه به ۳۱۱ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

آموزش و پرورش به تشکیل پرونده‌های تخلفاتی ورود کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان به تخلفات و مشکلات مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های آزاد نیز گریزی زد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچگونه پرونده‌ای در این خصوص به تعزیرات ارسال نشده است و این جای ابهام دارد.

وی ادامه داد: عدم ارسال پرونده‌های تخلفاتی توسط آموزش و پرورش به این اداره‌کل بیانگر عدم وجود تخلف در استان و یا عدم تشکیل پرونده توسط آموزش و پرورش است که البته بعید است که آمار تخلفات در این زمینه صفر باشد.

رحیمیان با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی مدارس باید پرونده‌های تخلفاتی را کشف و ارسال کند، افزود: اگر رویه شکایات مردم از تخلفات مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های آزاد ادامه داشته باشد قطعا بدون هماهنگی با آموزش و پرورش ورود خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات اجباری برای خانواده‌ها از سوی این مدارس نیز جزو تخلفات است، گفت: بیشترین نارضایتی در خصوص کم‌فروشی برگزاری کلاس‌هاست، به این معنا که به اندازه وقت اعلام شده و مصوب تدریس صورت نمی‌گیرد و بازه زمانی تدریس کمتر از میزان مشخص شده است.

تخلفات حوزه درمانی به روایت مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان



مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان به پرونده‌های تخلفاتی بخش درمان اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه امسال به تعداد انگشت شمار پرونده تخلفاتی از سوی علوم پزشکی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شکایات و تخلفات در بخش پزشکان، بیمارستان‌ها و داروخانه‌هاست، ادامه داد: علوم پزشکی باید به صورت جدی به این موارد ورود کند.

رحیمیان یکی از تخلفات پزشکان را استفاده بیش از اندازه از سونوگرافی در نسخه‌ها عنوان کرد و گفت: پزشکان دستگاه‌های سونوگرافی را در مطب خود قرار می‌دهند و برای اکثر بیماران انجام آن را الزامی می‌دانند در حالی که این تخلف است و تنها در شرایطی تخلف محسوب نمی‌شود که هزینه جداگانه برای بیمار نداشته باشد و در موارد نیز با همکاران خود جهت ارائه تعداد مشخصی نسخه قرارداد بسته می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در پایان با بیان اینکه این اداره‌کل صلاحیت رسیدگی به تخلفات حوزه‌های مختلف را دارد، ادارات می‌توانند پیگیر پرونده‌های ارسالی خود باشند و در صورت عدم رسیدگی توسط تعزیرات می‌توانند از مراجع بالاتر پیگیری کنند ضمن اینکه در این زمینه نیازمند همکاری رسانه‌ها نیز هستیم.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار