رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد پایگاه‌های تغذیه سالم با هدف ارتقای سلامت تغذیه و ترویج فرهنگ مصرف خوراکی سالم در مدارس استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸ 19 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، بهنام اسماعیلی گفت: ایجاد پایگاه‌های تغذیه سالم با هدف ارتقای سلامت تغذیه و ترویج فرهنگ مصرف خوراکی سالم در مدارس چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: مدیران مدارسی که شرایط احداث پایگاه‌های تغذیه سالم را دارند می‌توانند نسبت به اخذ مجوز از ادارات آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی ادامه داد: در پایگاه‌های تغذیه سالم یا همان بوفه مدارس هفت گروه مواد غذایی سالم امکان عرضه به دانش‌آموزان را دارند که گروه اول شامل خشکبار، خرما، انواع مغز و دانه‌های بدون نمک، گروه دوم شیر و فرآورده‌های آن مانند ماست، شیر ساده، بستنی پاستوریزه، شیر‌برنج و فرنی است.

اسماعیلی اضافه کرد: دسته سوم نوشیدنی‌هایی مانند دوغ کم‌نمک و بدون گاز و آب معدنی، دسته چهارم میوه‌جات بسته‌بندی شده، دسته پنجم لقمه سالم، بسکوییت، کیک و کلوچه و گروه هفتم نیز غذا‌های پخته مانند انواع آش، سوپ، لوبیا که در شرایط کاملا بهداشتی تهیه شده‌اند قابل عرضه در بوفه مدارس است.

وی در پایان عنوان کرد: در خصوص مواد غذایی ممنوع و غیرمجاز در مدارس می‌توان به انواع نوشابه‌های گازدار و دلستر، سوسیس، کالباس و انواع پیتزاها، همبرگرها، محصولات یخی و آب‌نبات، فرآورده‌های غلات حجیم شده مانند پفک و چیپس، آب‌میوه‌های صنعتی، فلافل، سمبوسه، انواع سالاد اولویه، ناگت، اشترودل گوشتی، پیراشکی، انواع کوکو، شیر‌کاکائو و شیر‌های طعم‌دار، پاستیل، دوغ گاز‌دار، ژله و دونات اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار