رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: حدنگاری و صدور اسناد تک‌برگ مالکیت اراضی دولتی این استان تا پایان سال انجام و نهایی شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ 16 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در دومین جلسه استانی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان با ابراز تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) در صحرای محشر محبان و ارادتمندان را از دیگران جدا می‌کنند و امید است با پیروی از سیره و روش آن بانو با حمایت بی‌دریغ از ولایت موجبات ناامیدی دشمنان فراهم شود.

وی ادامه داد: ملت شریف ایران اسلامی در ادوار مختلف ثابت کرده‌اند با درایت و هوشمندی که دارند با حضور پرشور در انتخابات امسال زمینه اقتدار، عزت و سلامت کشور را دوچندان می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با اشاره به میزان صدور اسناد برای اراضی دستگاه‌های اجرایی که حدنگاری شده است، افزود: تا نیمه نخست آذرماه، صدور سند مالکیت برای ۱۳۶ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی انجام شده است و باید اسناد مالکیت اراضی باقی‌مانده تا پایان سال جاری صادر شود.

عبداللهی با بیان اینکه وسعت سرزمینی بسیار زیادی به اراضی ملی و منابع طبیعی تعلق گرفته است و احتمال تعرض نیز وجود دارد، تصریح کرد: باید ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی شرق استان سمنان علاوه بر شناسایی عرصه‌ها، نسبت به رفع تصرف قانونی و صیانت از این اراضی با جدیت و سرعت مضاعف‌تری اقدام کنند.

وی افزود: تحقق صدور سند برای میزان ۶۱.۵ درصد از اراضی زراعی حدنگاری‌شده استان سمنان صورت گرفته که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه هنر مدیریت، احصای دارایی‌ها، حفاظت و حراست از منابع و رفع نواقص است، خاطرنشان کرد: برخی از سازمان‌های دولتی استان سمنان با وجود اینکه دارای وسعت اراضی اندکی هستند، جدیت لازم برای تعیین حدود و ثغور مالکیت اراضی را پیگیری نمی‌کنند.

عبداللهی تأکید کرد: مدیران استانی همت جمعی و عزم جدی برای شناسایی اموال، انفال و اخذ سند مالکیت را در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه دادستان مرکز استان، مسؤولان قضائی شهرستان سمنان، برخی از اعضای شورای قضائی استان و مدیران اجرایی دستگاه‌های مسؤول حاضر بودند و به بیان گزارش اقدامات و نقطه نظرات خویش پرداختند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار