استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: دانشگاه همیشه مبدا تحولات و نوک پیکان انقلاب بوده و شانزدهم آذرماه نیز نماد استکبارستیزی و عدالتخواهی دانشگاه و دانشجویان است.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ 07 December 2023

علی عسکری در گفتگو با خبرگزاری تابناک به مناسبت شانزدهم آذرماه، روز دانشجو گفت: در تاریخ معاصر ما، نقش حوزه و دانشگاه در پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی بی بدیل بوده و حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار انقلاب به تعامل میان حوزه و دانشگاه و تضارب افکار میان این دو بخش بسیار اهتمام می ورزیدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در سال های قبل و بعد از پیروزی انقلاب همیشه مبدا تحولات بوده افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با رهنمودهای عالمانه امام راحل شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر دانشگاه ها با ماهیت اسلامی و انقلابی و با هدف اثرگذاری اجتماعی و خدمتگزاری به مردم بوده ایم و معتقدم دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی می بایست ماهیت و اهداف مذکور را داشته باشد.
معاون پیشین حقوقی و پارلمانی دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه شهیدانی چون دکتر بهشتی، باهنر، دیالمه و... از چهره های شاخص دانشگاه در دوران انقلاب بودند، تصریح کرد: دانشگاه همیشه مبدا تحولات و نوک پیکان انقلاب بوده و شانزدهم آذرماه نیز نماد استکبارستیزی و عدالتخواهی دانشگاه و دانشجویان است.
عسکری پیشرفت های بی نظیر و کم نظیر علمی کشور در حوزه های پزشکی، هسته ای، فضایی، کشاورزی و نانوتکنولوژی و... را مدیون دانشگاه و دانشگاهیان دانست و تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان نماد توسعه و تبدیل علم به فناوری می باشند و در این حوزه، رهنمودها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف توسعه دانش بنیان و حمایت از دانشجویان می بایست بیش از پیش در برنامه اجرایی مسئولین قرار بگیرد.
معاون اسبق حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از برخی رفتارها در قبال جوانان و دانشجویان گفت: از نظر روانشناختی و جامعه شناسی، مسئولین در ارتباط با جوانان و دانشجویان می‌بایست به دو اصل تحول خواهی و ویژگی های شخصیتی این قشر توجه ویژه ای داشته باشند.
عسکری با بیان اینکه جوانان باید اجازه اظهارنظر در امور مختلف را داشته باشند، چه بسا نظرات دانشجویان راهگشاتر و موثرتر از نظر برخی مسئولین برای انقلاب و کشور باشد، تاکید کرد: برخلاف برخی از افراد، بنده معتقدم افکار و فطرت جوانان و دانشجویان ما با ماهیت اسلام عجین است و نباید صرف برخی تفاوت ها و اختلاف سلیقه ها، آنها را خارج از دین یا فاصله گرفته از اسلام بدانیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اينکه روش های ما در برخورد با دانشجویان، علمی و به روز نیست و گاهی به واسطه برخوردهای اشتباه خودمان، شاهد واکنش منفی و متفاوتی از سوی جوانان هستیم، تصریح کرد: کج سلیقگی از جانب برخی افراد در برخورد با جوانان و دانشجویان منجر به آزرده خاطر شدن این قشر و فاصله گرفتن آنها از خودمان می شود.
عسکری در پایان با بیان اینکه جوانان و دانشجویان ما قدرت تجزیه و تحلیل بالا و آینده نگری خوبی دارند، گفت: عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد از ویژگی های بارز دانشجویان و جوانان می باشد و نباید در این دو حوزه میان گفتار و عمل مسئولین تفاوتی وجود داشته باشد، زیرا این فاصله میان شعار و عمل، جوانان را ناامید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار