معاون حل اختلاف استان کردستان گفت: خانواده شهدا و جانبازان کردستان زیرپوشش خدمات قضائی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 06 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی معاون حل اختلاف کردستان در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک که در راستای توسعه صلح و سازش، تشکیل هیات‌های صلح و همچنین حمایت حقوقی و قضایی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران صورت گرفت، اظهار کرد: معاونت حل اختلاف کردستان در راستای کمک به جامعه هدف این نهاد با تشکیل هیات‌های صلح، پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی و آسیب‌های اجتماعی و گشایش از مشکلات ایثارگران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

اسدی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه موجبات حمایت قضائی از جامعه ایثارگران فراهم می‌شود.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان تاکید کرد: تعامل و هم‌افزایی دادگستری و بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی‌داشته باشد.

۸۰ هزار نفر زیرپوشش بنیاد شهید کردستان هستند

علیرضا شهسواری مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان کردستان نیز ضمن استقبال از تشکیل هیات‌های صلح در این سازمان، اظهار داشت: افراد زیر پوشش نزدیک به ۸۰ هزار نفر معادل حدود ۷ درصد از کل جمعیت استان است.

وی افزود: ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه موجب کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی در دادگستری و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

در پایان این جلسه، ابلاغ رئیس اداره حقوقی به علی مرادی بعنوان رئیس هیات صلح بنیاد شهید استان کردستان تقدیم شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار