معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم گفت: یادواره ۳۲ شهید مدافع حرم قم از سوی جهاددانشگاهی استان، ۲۳ آذرماه با حضور روسای جهاددانشگاهی کشور، مسئولان استانی و دانشجویان استان در دانشگاه قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 05 December 2023

به گزارش تابناک قم، علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهدای مدافع حرم به تأسی از قیام عاشورا و پیروی از پیام امام حسین(ع) در هزاران کیلومتر از آن سوی مرزهای جغرافیایی برای دفاع از حرم و مظلومان حضور پیدا کرده تا پرچم اسلام و قرآن در جهان سرافراز بماند.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدا فرصت مناسبی برای رساندن پیام و وصیت نامه شهدا به مردم است، ادامه داد: تجدید بیعت با شهدا و گام نهادن در مسیر آن‌ها سبب ایمن ماندن از آسیب‌ها و روشن شدن آینده خود خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم افزود: شهدای مدافع حرم کیلومترها دورتر از مرزها با دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درس ایستادگی وآزادگی را به بشریت آموختند؛ این عزیزان با دفاع از حریم اهل بیت(ع) وحضرت زینب(س) عزت، سربلند و پیروزی را برای اسلام به ارمغان آوردند.

حسینی با بیان اینکه ما این امنیت و عزت را مدیون شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم هستیم و امیدواریم که بتوانیم خدمتگذارانی شایسته برای نظام اسلامی خود باشیم، تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه ایرانی که دشمن در عرصه جنگ شناختی و ترکیبی با بهره‌گیری از ابزار رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هجمه سنگینی متوجه  ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انقلاب و نظام ساخته است، انتقال فرهنگ و ارزش‌های شهید و شهادت به جوانان عزیز در پایدارسازی امنیت ملی تأثیر زیادی دارد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم ابراز کرد: ارزش والای شهدای مدافع حرم از نکات دیگری است که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید و این شهدا را حقیقت‌های درخشان زمانه ما، رویشِ‌های نسلِ جوانِ مؤمن و نماد ایستادگی جوانان انقلابی در برابر ابزار‌های تبلیغی دشمنان می‌دانند.

وی گفت: جهاددانشگاهی قم در راستای جهاد تبیین، معرفی و نهادینه‌سازی فرهنگ جهاد در میان جوانان امروزی، یادواره ۳۲ شهید مدافع حرم( با محوریت شهید مهدی ایمانی) را ۲۳ آذرماه، با حضور روسای جهاددانشگاهی کشور، مسئولان استانی و دانشجویان استان در دانشگاه قم برگزار می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار