کد خبر: ۱۱۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 18 October 2015

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: مراقب باشیم روح مراسم عزاداری امام حسین (ع) تحریف نشود.

سرهنگ سید محمد رضا خسروی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز،

اظهار کرد: نیروی انتظامی در مراسم عزاداری سرورو سالار شهیدان حضور فعال و شبانه روزی دارد.

وی افزود: بایدضمن توجه به هدف والای امام حسین (ع)در قیام سرخ عاشورا که احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود، به آسیب‌هایی که ممکن است به واسطه عدم توجه به روح دین جامعه را مبتلا کند توجه داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به برخی از آسیب‌های مبتلابه مراسم عزاداری امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: علمای بزرگ شیعه در مورد رواج خرافه و تحریف لفظی و معنوی این قیام مطالب زیادیی را بیان کرده‌اند که ما به عنوان پیروان آن امام همام باید با هوشمندی به آنها توجه کنیم.

خسروی ادامه داد: تجمل گرایی، بی محتوا شدن مراسم در لفظ و معنا، بهره برداری های نادرست سیاسی از مراسم و ترویج برخی ناهنجاری ها از جمله مواردی است که ممکن است باعث تحریف هدف اصلی برگزاری مراسم آقا ابا عبدلله شوند.

وی با اشاره به ترفندهای دشمنان در سوء استفاده از اعتقادات مردم گفت: گروه های معاند تمام سعی و تلاش خود را برای ضربه زدن در جبهه جنگ نرم و حتی سوءاستفاده از ارزش ها و اعتقادات مردم بکار می برند که رواج شیوه های ناموجه در مراسم عزاداری و ایجاد بدعت از جمله این ترفندهاست.

خسروی تصریح کرد: استفاده از آلات و ادوات موسیقی که مورد تأیید مراجع تقلید عظام نیستند، رواج تشریفات و تجمل، اختلاط غیرضروری مردان و زنان، عدم توجه به شئونات اسلامی به ویژه مسأله حجاب از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه مردم و هیئات قرار گیرند.

وی تأکید کرد: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید با رعایت نظم و قوانین صورت گیرد تا زمینه اختلال در فعالیت های اجتماعی و یا سوءاستفاده عده ای را فراهم نکند.

سرهنگ خسروی در این باره توضیح داد: استفاده از آلات موسیقی پر سرو صدا، استقرار تکایا و ایستگاه های صلواتی در مسیر رفت و امد مردم و خودروها ، بستن غیرضروی مسیر تردد مردم و وسایط نقلیه و عدم رعایت مسایل حفاظتی عزاداران در محوطه هیئات از جمله آسیب هایی است که بعضاً با آنها روبرو می شویم.

وی بیان کرد: در عزاداری ها باید حال افراد سالخورده، کودکان و بیماران را نیز در نظر بگیریم و با ایجاد آلودگی های صوتی غیرمتعارف باعث سلب آرامش دیگران نشویم مخصوصاً از ایجاد راه بندان و ترافیک های غیرضروی حتی المقدور پرهیز شود چرا که ممکن است جان و مال عده ای با این کار به خطر بیفتد و خدای ناکرده حق مردم پایمال شود.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت حفظ امنیت عزاداران یادآور شد: باتوجه به تجمع جمعیت در محوطه هیئات و تکایا باید تدابیر لازم به منظور جلوگیری از سرقت اموال و خودروی عزاداران توسط این هیئات اتخاذ شود که دراین زمینه همکاری با نگهبانان موسسات مراقبتی و حفاظتی بسیار موثر است و البته پلیس نیز اقدامات لازم را انجام می دهد.

سرهنگ خسروی با اشاره به ضرورت تعامل هیات ها با پلیس ابراز داشت: به منظور تعامل و همکاری بیشتر پلیس و هیئات در ماه محرم، همیاران پلیس می توانند پل ارتباطی مردم و پلیس در تأمین هرچه بیشتر و بهتر نظم و امنیت باشند که دراین خصوص هیئات، همیاران پلیس را به کلانتری های محل معرفی کنند تا زمینه این همکاری ها فراهم شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز در پایان گفت: هیئات مذهبی یک فرصت استثنایی برای مقابله با هجمه نرم دشمنان هستند و نباید اجازه دهیم که دچار تحریف شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار