استاندار گلستان گفت: اولین حامی محیط‌زیست و محیط‌بانان در پروژه طبیعت گردی آشوراده هستم و تضمین کردم که اجازه ندهیم در اینجا موردی خارج از چارچوب‌های محیط زیستی اتفاق بیافتد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 04 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، عصر امروز استاندار گلستان به صورت سرزده وارد جزیره آشوراده شد و از نحوه مرمت بنا‌های قدیمی این جزیره به صورت میدانی بازدید کرد.

زنگانه در حاشیه این بازدید ضمن خداقوت به ماموران محیط زیست این جزیره گفت: اینکه چه اقداماتی منطبق با رعایت چارچوب‌های محیط زیستی در جزیره انجام می‌شود در مصوبات مشخص شده است؛ بنابراین اگر شما به عنوان حافظان و ماموران محیط زیست موردی مشاهده کردید، باید گزارش بدهید. ما قبل از اینکه اتفاقی بیافتد، ورود می‌کنیم و قطعا جلوگیری خواهیم کرد.

استاندار گلستان خود را اولین حامی محیط زیست در این پروژه عنوان کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی به حقوق شما تعرض کند.

استاندار گلستان از محیط بانان خواست تا با همدلی و برادری به به‌سازی وضعیت آشوراده کمک کنند و تصریح کرد: این جنگل‌ها درحال ازبین رفتن و نابودی است. زمین ورزشی، ماهیان خاویاری و موارد مختلف جزیره روبه نابودی است. آیا به عنوان ساکنین اینجا دلتان برای وضعیت جزیره نمی‌سوزد وقتی جنگل‌های اطراف، به دلیل عدم زیرساخت زیر آتیش سوخته است؟

وی با اشاره به درگیری اخیر در این جزیره گفت: در اینگونه موارد نیازی به درگیری نیست؛ من به عنوان استاندار گلستان تضمین کردم که اجازه ندهیم در اینجا موردی خارج از چارچوب محیط زیستی اتفاق بیافتد.

علی محمد زنگانه افزود: مدیر این پروژه در جزیره آشوراده من هستم و همه دستگاه‌ها موظفند با من موارد و مشکلات پروژه را مطرح کنند. محیط زیست هم درکنار این پروژه است و اگر موردی باشد، بر اساس سلسله مراتب در سازمان محیط زیست کشور پیگیری خواهیم کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار