مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امسال یک‌ هزار و ۲۵۰ سری جهیزیه توسط این نهاد در قالب سه طرح ۲۳، ۳۰ و ۴۳ میلیون تومانی در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ 30 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مجید حیدری شامگاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، یک قرارگاه مردمی است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در چهارمحال و بختیاری با محوریت امور عمرانی، فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده است.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این قرارگاه موفق به ساخت ۱۵ واحد مسکونی در بازفت شده و همچنین ۷۵ واحد مسکونی را مرمت و بازسازی کرده است.

واکسینه و درمان ۱۳ هزار رأس دام

وی با اشاره به اردوهای جهادی دامپزشکی، بیان کرد: امسال اردوی جهادی دامپزشکی، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی طی مرحله اول در دهستان شلیل و روستای لندی و در مرحله دوم اردوی جهادی دامپزشکی در بخش بازفت برگزار شد و طی آن ۱۳ هزار راس دام واکسینه و درمان شد.

حیدری با اشاره به اینکه قرارگاه امام رضا(ع) استان از سال ۱۳۹۹ برای تهیه جهیزیه اقدام کرده است، تصریح کرد: امسال یک‌ هزار و ۲۵۰ سری جهیزیه توسط این نهاد در قالب سه طرح ۲۳، ۳۰ و ۴۳ میلیون تومانی در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: شناسایی خانواده‌های نیازمند توسط معتمدان محلی، روحانیون، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری صورت می‌گیرد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم آموزش‌های اشتغال برای افراد نیازمند و زنان سرپرست خانواده، اظهار داشت: با همکاری امور بانوان استانداری آموزش‌های اشتغال در تمام روستاهای بخش لاران برگزار شده است.

وی گفت: آموزش‌ها شامل احداث گلخانه‌های کوچک، تولید گیاهان دارویی، خیاطی، کشاورزی، پرورش قارچ و زعفران است که پس از پایان دوره نیز با همکاری جهاد کشاورزی گواهی برای افراد صادر می‌شود.

حیدری بیان کرد: طی هماهنگی با برخی سازمان و دستگاه‌ها از جمله سازمان بسیج، بنیاد علوی، جهاد کشاورزی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری افراد پس از طی دوره‌ها و توانمندی می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند و اشتغال پایدار داشته باشند.

تلاش در راستای کاهش تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی

وی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و کارهای فرهنگی برگزاری دوره‌های متعدد در راستای کاهش تیراندازی در مراسمات است که از ابتدای امسال در چهار شهرستان اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار توسط گروه جهادی از تبار آسمان آغاز شده است.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تیراندازی در مراسمات به عنوان فرهنگی غلط جا افتاده است و این گروه با شناسایی خانواده‌هایی که از این موضوع آسیب دیدند و برگزاری برنامه‌های متعدد به دنبال آسیب‌شناسی و کاهش این برنامه است.

وی با اشاره به کمک اساتید، صاحب‌نظران و دانشگاهیان، گفت: در تلاش هستیم با ایجاد یک الگوی درست این رویه اشتباه را در سایر استان‌ها نیز تغییر دهیم.

حیدری بیان کرد: با کمک خیران و با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی یک حساب حقوقی در بانک مهر ایران افتتاح شد و از معدل حساب افراد خیر، وام‌های قرض‌الحسنه ۷ تا ۲۰ میلیون تومانی به افراد نیازمند پرداخت می‌شود که تا کنون ۴۷۰ معرفی به بانک داشته‌ایم.

توزیع ۲۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر در چهارمحال و بختیاری

وی تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ، حاشیه شهرکرد و شهرستان بن توزیع شد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سامانه سایه، برنامه‌ای است که نیازمندان و خیران را به هم وصل می‌کند و خیران برای رفع نیاز افراد اعلام آمادگی می‌کنند.

وی اذعان داشت: صنف پوشاک در استان با کمک‌های بسیار، به صورت مستمر لباس‌های مختلف تهیه و به قرارگاه اهدا می‌کند تا به تناسب بین نیازمندان توزیع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار