از رونالدو ممنون هستیم که به ما یادآوری کرد که هم فوتبال برد و باخت نیست و می‌شود در کنار یک رقابت سخت، اخلاق را هم مدنظر قرار داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 29 November 2023

داور نقطه پنالتی را نشان داد اما رونالدو ستاره مشهور دنیای فوتبال با انگشتان اشاره کرد که مدافع پرسپولیس هیچ خطایی روی او انجام نداده است. داور ویدویی هم نظر رونالدو را تایید کرد تا جهان ایستاده برای یکی از دو بازیکن بزرگ دهه اخیر فوتبال دست بزند.

داشتم تصور می‌کردم اگر این اتفاق در دربی تهران یا یکی از بازی‌های لیگ خودمان اتفاق می‌افتاد، بازیکنان و مربی‌ها چه واکنشی داشتند؟ کدام یک حاضر بودند رفتار رونالدو را تکرار کنند؟ متاسفانه می‌شود با اطمینان گفت که هیچکدام!

آنها نه تنها واقعیت را نمی‌گویند حتی بعد از مسابقه که فیلم‌های بازی دست به دست شده است، بازهم اصل ماجرا را انکار می‌کنند و می‌گویند روی آنها خطا شده است. مربی‌ها هم در کنفرانس مطبوعاتی چنان حرف می‌زنند که گویی پنالتی آنها آنقدر واضح بوده است که از کره ماه هم می‌شد آن را دید.

از رونالدو ممنون هستیم که به ما یادآوری کرد که هم فوتبال برد و باخت نیست و می‌شود در کنار یک رقابت سخت، اخلاق را هم مدنظر قرار داد.

باشگاه‌های ما ورزشی و فرهنگی هستند اما کدام یک از ما به یاد داریم یک باشگاه ایرانی در تمام این سال‌ها به وظیفه فرهنگی خود در قبال جامعه عمل کرده باشد؟ کدام یک به یاد داریم که این باشگاه‌ها به مسئولیت اجتماعی خود پایبند بوده باشند؟ تقریبا هیچ چیزی به یادمان نمی‌آید، اما دلتان بخواهد رفتار غیراخلاقی دیده‌ایم. تا دلتان بخواهد ناسزا شنیده‌ایم. تا دلتان بخواهد دروغ و دورویی دیده‌ایم.

فوتبال ایران تقریبا در همه زمینه‌ها نمره منفی می‌گیرد. نه از لحاظ کیفی فوتبال درخوری است نه از لحاظ کمی چیزی می‌بینیم.

البته فوتبال ما درست مثل جامعه است. حال جامعه هم دست کمی از فوتبال ایران ندارد. جامعه‌ای که می‌شد انصاف را در آن دید و یا می‌شد دید که مردم به راحتی دست یکدیگر را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند به راحتی همشهری‌شان زمین بخورد اما ...

شاید تورم یک نماد اقتصادی باشد اما در اصل قاتل فرهنگ و جامعه است. بحران‌های اجتماعی در یک کشور وقتی اتفاق می‌افتد که حال اقتصاد خراب باشد. گرانی و تورم بیداد کند و متاسفانه ما شاهد هستیم که بخشی از مردم به دنبال سود هستند و حاضرند برای رسیدن به آن هرکاری کنند. به خاطر همین است که وقتی می‌بینیم کسی از سود خود به نفع مردم گذشته است، چنان ذوقی می‌کنیم که گویی داروی سرطان کشف شده است.

دوباره به فوتبال برگردیم و امیدوار باشیم که بالاخره بتوانیم مثل باقی کشورهای منطقه یک لیگ منظم، با کیفیت و زیبا باشیم./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار