کد خبر: ۱۱۴۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 29 November 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: برای نخستین بار در مازندران از دستگاه غلطک بعد از کاشت ارقام مختلف در پروژه طرح تحول گندم Ipp با هدف ارتقاء تولید کمی و کیفی گندم با پشتوانه علمی در این مزرعه استفاده شد.

بر اساس این گزارش ، سید اسماعیل علوی با بیان اینکه طرح انتخاب مشارکتی ارقام و لاین های مختلف گندم و ترتیکاله ( P.V.S ) در شرایط مزرعه با همکاری کشاورز پیشرو مرکز جهاد کشاورزی شهید بسطامی پنبه زارکتی شهرستان ساری اجرا شد، اظهار کرد: این مزرعه در اراضی زراعی دانشگاه پیامبر اعظم (ص) این شهرستان قرار دارد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این طرح برای تعیین سازگاری و انتخاب بهترین رقم در توسعه کشت منطقه اجرا می شود. 

 

وی با اشاره به اینکه ارقام کشت شده در طرح از لحاظ خصوصیات و سازگاری با شرایط زراعی و اکولوژیک متفاوت انتخاب شده اند، افزود: وضعیت رشد و عملکرد هر رقم نسبت به منطقه بررسی خواهد شد. 

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در مازندران از دستگاه غلطک بعد از کاشت ارقام مختلف در پروژه طرح تحول گندم Ipp با هدف ارتقاء تولید کمی و کیفی گندم با پشتوانه علمی در این مزرعه استفاده شد.

 

علوی مزیت استفاده از دستگاه غلطک را خرد شدن کلوخ و تماس بیشتر بذر با خاک با اعمال فشردگی توسط دستگاه اعلام کرد و گفت: خروج هوای اضافی در خاک موجب کاهش مصرف آب در این روش زراعی کشت محصول گندم است.  

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار