در حوادث ترافیکی معابر شهری اصفهان ۶۹ نفر جان باختند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷ 24 November 2023

 رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: عمده افراد جان باخته در هفت ماهه امسال، سالمندان و کودکان عابران پیاده بودند که حوادث ترافیکی در معابر شهری دچار حادثه شده و جان باختند. علی اصغر زارع افزود: در از این تعداد ۲۰ نفر زن و ۴۹ نفر مرد بودند.

وی گفت: از مجموع عابران جان باخته در معابر شهری استان ۳۹ نفر ۶۵ سال به بالا و ۸ نفر ۲ تا ۱۵ سال بودند که در این خصوص به خانواده‌ها توصیه می‌شود بیشتر از همیشه مراقب این دو قشرجامعه باشند.

زارع افزود: شهرستان اصفهان با ۲۹ نفر، خمینی شهر ۸، نجف‌آباد و کاشان هر کدام با ۶ نفر، شاهین شهر و میمه با ۵ نفر و شهرستان لنجان با ۴ نفر بیشترین عابران جان باخته در حوادث ترافیکی ۷ ماهه سال جاری را داشتند.  

رئیس پلیس راهور اصفهان بیشترین روز جان باختن عابران پیاده را چهارشنبه و بیشترین ساعات را ۱۸ تا ۲۰ عنوان کرد و افزود: ۹۰ درصد این عابران در راه‌های اصلی و ۱۰ درصد در بزرگراه جان باخته بودند. وی با اشاره به سهم تقصیر رانندگان خودروهای عبوری در جان باختن ۶۸ نفر از عابران پیاده گفت: بی توجهی رانندگان به جلو علت وقوع این حوادث بود که این موضوع تلنگر و هشداری جدی به رانندگانی است که در هنگام رانندگی تمام حواس خود را به جلو معطوف نمی‌کنند.

زارع صحبت کردن، پیامک زدن و تماشای صفحات مجازی گوشی تلفن همراه در هنگام رانندگی با سرعت بالا، تعویض موج رادیو و آهنگ دستگاه پخش، صحبت کردن با سرنشینان، نگاه کردن به اطراف و رانندگی با حالت عصبانیت و پرخاشگری را از جمله عوامل بی توجهی رانندگان به جلوی عنوان کرد.  

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: رانندگان ملزم هستند بدانند در همان لحظه که نگاه خود را از جلو بر می‌دارند عابری ممکن است از مقابل خودروی آنها که با سرعت بالا در حرکت است رد شود و همین عدم توجه و دقت به جلوی آنها یک عمر پشیمانی به بار بیاورد.

وی با بیان اینکه تنها یک نفر از عابران پیاده جان باخته به علت سهل انگاری و عبورناگهانی از بزرگراه مقصر تشخیص داده شد، گفت: شهروندان نیز باید این نکته را مد نظر داشته باشند که عبور آنان از بزرگراه برابر قانون ممنوع است و باید حتماً از پل‌های عابر پیاده برای رد شدن از بزرگراه استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار