استاندار خوزستان گفت: مدیران دستگاه‌های استان در پاسخ استعلامات و حل مشکلات معدن‌کاران سرعت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 26 November 2023

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای معادن خوزستان که امروز، ۵ آذرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید با علم و ابزار روز درباره معادن استان مطالعه شود که آیا معادن استان فقط همین معادن موجود در سطح هستند و یا معادنی در عمق وجود دارد که باید کشف شود.

وی افزود: سازمان زمین شناسی کشور باید برای خوزستان هزینه کند و با شرکت‌های داخلی و خارجی قرارداد ببندد که خوزستان اسکن شود و در بحث عناصر مختلف و به منظور اکتشاف معادن جدید مورد مطالعه قرار بگیرد.

استاندار خوزستان گفت: قرار است هیاتی از دانشکده زمین شناسی دانشگاه چمران مساله معادن استان را بررسی کند. در این زمبنه توافقات اولیه انجام شده است تا این بررسی‌ها انجام شود.

حسینی محراب عنوان کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های خوبی در بحث معادن است که باید نسبت به شناسایی آن‌ها اقدام شود. بخش معدن در خوزستان می‌تواند نقش خوبی در بعد اشتغال و مسایل اقتصادی داشته باشد و آبادانی روستاها را نیز به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل معدن کاران و بحث‌های مربوط به معادن استان در جلسات شورای معادن خورستان حل و فصل و تعیین تکلیف شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که اداره کل صمت داشته و همکاری‌های دیگر دستگاه‌های استان مشکلات این حوزه رفع و حل و فصل و موانع از میان برداشته شده است. مدیران دستگاه‌های استان در پاسخ استعلامات و حل مشکلات معدن‌کاران سرعت بیشتری داشته باشند.

حسینی محراب در خصوص انتظارات از دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: پتانسیل‌های معدنی استان باید شفاف شود زیرا ما می‌خواهیم داشته‌های استان را بشناسیم و سپس بر اساس آن‌ها مدیریت کنیم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار