نشست رونمایی کتاب «پسران طلعت» زندگی‌نامه شهید «حجت‌الله» و «صولت» به قلم هاجر پورواجد در شهرجونقان از توابع شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی، خانواده معظم شهدا و عموم مردم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 25 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، نشست رونمایی کتاب «پسران طلعت» روایت زندگی مادر شهیدان و زندگی‌نامه شهید «حجت‌الله» و «صولت» متخلص به محمدمهدی به قلم هاجر پورواجد در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی، شهری، خانواده معظم شهدا و عموم مردم برگزار شد.

آغاز این کتاب با زندگی‌نامه مادر این ۲ شهید با قلمی احساسی شروع و سپس در ادامه به زندگی‌نامه این شهیدان پرداخته می‌شود.

از دیگر آثار هاجر پورواجد «تو هنوز اینجایی»، «گنجشک‌های بابا»، «صندوقچه گل رز» و «من محافظ حاج قاسم هستم» است.

گفتنی است: شهید حجت‌الله در سال ۱۳۴۵ و شهید صولت در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای متدین و دوست‌دار اهل بیت (ع) در شهر جونقان دیده به جهان گشودند. پدرشان نصرالله و مادرشان طلعت نام داشت.

شهید حجت‌الله مطلبی جونقانی تا دوم راهنمایی تحصیلات خود را ادامه داد. مداح بود و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

وی در یک مردادماه سال ۱۳۶۲ با سمت فرمانده دسته، تک تیرانداز و امدادگر در پیرانشهر توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به کمر به شهادت رسید.

همچنین شهید صولت مطلبی معروف به محمدمهدی بعد از گذراندن دوران کودکی وارد مدرسه شد و به فراگیری درس پرداخت و تا سطح یک حوزه به ادامه تحصیل پرداخت.

وی با عضویت در بسیج با سمت بیسیم‌چی در جبهه حضور یافت و سرانجام در عملیات والفجر۱۰ سال ۱۳۶۵ به درجه والای شهادت نائل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار