استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط کنونی انتظار از بسیج، جریان‌سازی و ترویج جهاد علمی به عنوان گفتمان غالب کشور است.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 25 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری صبح امروز در حاشیه افتتاح جشنواره علم و فناوری بسیجیان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: با شکل‌گیری در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره)، از دوران دفاع مقدس تا کنون خدمات ارزشمندی در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی، عمرانی و فرهنگی انجام شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیج برگرفته از توده‌های مردمی‌ست که نشانه توانمندی این نهاد است و تمامی فعالیت‌های آن به صورت خودجوش انجام می‌شود.

بسیج در عرصه‌های مختلف مانند نقش لوکوموتیو عمل کند

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ظرفیت فراوان بسیج، افزود: اولین انتظار از بسیج در زمان حال، دانش‌بنیان نمودن بسیج با استقرار نظام مدیریت دانش، تحقیق و توسعه گروهی است که باعث تحول در جامعه می‌شود.

حیدری بیان کرد: این نیروی با عظمت و با انگیزه در همه عرصه‌ها به خصوص در زمینه علمی و دانش‌بنیان می‌تواند نقش لوکوموتیو را اجرا و عملیاتی کند.

جریان‌سازی و کادرسازی از اولویت‌های بسیج است

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: دومین انتظار از بسیج جریان‌سازی و ترویج جهاد علمی به عنوان گفتمان غالب کشور است.

وی با اشاره به سومین انتظار از بسیج، گفت: تربیت کادر متخصص از طریق شناسایی، توانمندسازی هدفمند و شکوفاسازی استعداد‌های علمی باید اولویت کار بسیج در زمان حال قرار بگیرد.

بسیج باید به جایگاه مرجعیت علمی دست پیدا کند

حیدری تصریح کرد: از دیگر اولویت‌های بسیج، دست‌یابی به مرجعیت فکری و تصمیم‌سازی بر کل نهاد‌های عالی سیاست‌گذار نظام است.

وی گفت: هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی کشور و کمک به تولید علم و فناوری نوین، مرزشکن و اقتدارآفرین در راستای دست‌یابی کشور به مرجعیت علمی خارج از بوروکراسی اداری با کمک نیرو‌های ولایت‌مدار، انقلابی و پرانگیزه بسیجی امکان‌پذیر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با ایجاد طوفان ذهنی، نیرو‌های با استعداد و توانمند در راستای تحول‌آفرینی در کار‌ها شناسایی و به کارگیری شود.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های علمی و تخصصی علوم انسانی، خاطرنشان کرد: نباید در دانشگاه‌ها جزواتی که در رابطه با علوم انسانی خارج از کشور است تولید و تدریس شود چرا که این ظرفیت در مبانی کشور خودمان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار