مسئول بسیج هنرمندان قم گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ هنرمند بسیجی در انجمن‌های عکس، فیلم، شعر، تئاتر، خوشنویسی، صنایع‌دستی و هنرهای آیینی، ادبیات داستانی، موسیقی و سرود و هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان این استان مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ 25 November 2023

به گزارش تابناک قم، یاسر محمدی روز شنبه در گفت‌وگویی از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۳۰۰ هنرمند به عضویت سازمان بسیج هنرمندان استان قم درآمدند.

وی با اشاره به دغدغه هنرمندان قمی در رابطه با جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم غزه، بیان داشت: در همین خصوص برنامه‌های مختلف در حوزه شب‌ شعر، خوشنویسی و غیره توسط هنرمندان استان برپا شده‌است.

محمدی با بیان اینکه علاقه‌مندان با داشتن مهارت در یکی از رسته‌های هنری می‌توانند به عضویت بسیج هنرمندان درآیند، تصریح کرد: پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های مختلف هنری با پیوست جهاد تبیین در برنامه‌های جاری در سطح عموم مردم، از رویکردهای مهم بسیج هنرمندان است که در قالب‌های مختلف هنری مانند تئاتر، شعرخوانی، سرود و غیره تجلی می‌یابد.

مسئول بسیج هنرمندان استان قم حمایت از هنرمندان بومی را رسالت مهم این نهاد یاد کرد و گفت: باتوجه‌به بافت‌های مختلف قشری و جمعیتی در استان قم، از گروه‌های هنری بومی مانند تعزیه‌خوانی در قالب کانون‌های محلی بسیج هنرمندان حمایت صورت می‌گیرد.

طرح‌های عمرانی بسیج مقرون‌به‌صرفه است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی یکی از رسالت‌های مهم بسیج است،گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی که توسط بسیج سازندگی این استان انجام می‌گیرد بخاطر حذف حق پیمانکاری با هزینه کمتری به دست مردم می‌رسد.

سرهنگ امیر جعفری تصریح کرد: اقدامات عمرانی بسیج در قم باروحیه جهادی بسیجیان و نظارت و کنترل کیفیت مستمر توسط دستگاه‌های متولی انجام می‌گیرد و از این‌رو از نظر کیفی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: طی هفته بسیج ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح اقشار و رده‌های مختلف بسیج در استان قم درحال انجام است.

جعفری بااشاره به برگزاری همایش شکوه اقتدار با حضور هشت هزار بسیجی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، تصریح کرد: هم‌زمان با اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور، هشت پروژه آبرسانی نیز به ۲۰ روستای در شهرستان کهک، به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: در این پروژه‌ها بسیج سازندگی سپاه قم به‌عنوان مجری طرح و شرکت آب و فاضلاب استان به‌عنوان بهره‌بردار بوده‌اند که شامل آب‌رسانی به دو مجتمع در کهک و سلفچگان است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۱ آغاز شده‌است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم گفت: احداث مخزن یک‌هزارمترمکعبی روستای ورجان و اجرای خط انتقال آن به طول ۳ هزار و ۸۰۴ متر با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۶۶ نفر و احداث مخزن ۲ هزارمترمکعبی روستای لنگرود و خط انتقال آن به طول ۵۳۲ متر با جمعیت تحت پوشش هزار و ۶۳۸ نفر از جمله پروژه‌هایی است که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین احداث خط انتقال روستای تیره به طول ۸۲۶ متر با جمعیت تحت پوشش ۵۲۵ نفر، اصلاح خط انتقال مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر و تهیه و نصب ۴ دستگاه دیزل‌ژنراتور به‌منظور آبرسانی به روستاهای دستگرد، ویریچ، یکه باغ و میم با جمعیت تحت پوشش ۴۵۴۹ نفر را از دیگر این پروژه‌ها بود.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود.

تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

کهک از سه طرف به ارتفاعات اشراف دارد. وجود خانه های قدیمی مانند خانه ملاصدار و غار تاریخی کهک در کنار مناظر و مناطق بکر از جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

بهره‌برداری از کارخانه تولید خوراک دام و مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی قم

جعفری تصریح کرد: طی هفته بسیج ، کارخانه خوراک دام توسط بسیج سازندگی قم برای تولید و تامین بخشی از نیاز واحدهای دامپروری استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی نیز باهدف مهارت‌آموزی به نیروهای داوطلب در هفته بسیج افتتاح و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

پنجم آذرماه ، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نام‌گذاری شده‌است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار