استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در بیمارستان‌ها با مشکلات زیاد دارویی روبه‌رو هستیم که باید با تسهیل و رفع موانع از جلوی این شرکت‌های تولیدی، آنها را به تولید حداکثری برسانیم.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰ 24 November 2023

به گزارش تابناک تبریز، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی صبح امروز در مراسم افتتاح خط تولید سرم داروسازی دانا اظهار کرد: در صنعت دارو، گذشتگان ما زحمت کشیدند و چنین مجموعه‌های بزرگی را در استان ایجاد کردند و این صنعت را پیشرو جلو می‌برند. 

شرکت‌های داروسازی نقدینگی ندارند

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های استان موضوع نقدینگی در شرکت‌های داروسازی است، گفت: شرکت‌های داروسازی استان در دولت قبل با مشکلات زیادی داشتند ولی با روی کار آمدن این نقدینگی به بدنه این شرکت‌ها تزریق شد و کمی این مشکلات رفع شد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بعد از کرونا نیز بنده سه بار از این شرکت بازدید کرده و همواره دیدم که شبانه‌‎روزی برای ایجاد خط سوم تولید سرم در تبریز ایجاد شود. 

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب تولید دارو در کشور مطرح است، افزود: امید است با توجه جدی به مشکلات این شرکت‌ها، درصدد رفع آنها باشیم تا این شرکت‌ها با مشکلات تولید روبه‌رو نشود؛ با پیگیری‌ صورت گرفته و همچنین همراهی بانک‌ها مشکلات کارخانه تولید دارو رفع شده است اما کافی نیست. 

وی افزود: ما در بیمارستان‌ها با مشکلات زیاد دارویی روبه‌رو هستیم که باید با تسهیل و رفع موانع از جلوی این شرکت‌های تولیدی، آنها را به تولید حداکثری برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :