رایزن فرهنگی ایران در کشورهای شرق آسیا عنوان کرد:
پژوهشگر حوزه علوم قرآنی گفت: مدیران حوزه قرآن باید راه‌های ارتباطی را به خوبی فرا بگیرند.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 22 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، نشست چهارشنبه‌های فرهنگ رضوی با موضوع ظرفیت‌های مشهدالرضا در مسیر ارتقاء به قطب مطالعات و فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد.

محمد اورعی کریمی با اشاره به اینکه بزرگترین نسخ قرآنی در آستان‌قدس رضوی قرار دارد، گفت: هیچ نسخه قرآنی در یونسکو ثبت نشده است و برای ثبت آن‌ها مشکلات فراوانی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم پیگیری جهت ثبت این آثار اشاره کرد.
وی، عدم ارتباط با موسسات بین‌المللی را از مشکلات حوزه فعالیت‌های قرآنی برشمرد و افزود: عدم ارتباط با سطوح عامه مردم و فقدان الگوهای اجتماعی قابل ارائه به جامعه نیز از کاستی‌های این حوزه بوده است.

این پژوهشگر علوم قرآنی با اشاره به اینکه نمی‌شود در خصوص قرآن صحبت کنیم اما به پایه و اساس تمدن اسلامی نپردازیم، عنوان کرد: دوگانگی در مدیریت و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی، مانع رسیدن مشهد به قطب مطالعات و فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام خواهد بود.

اورعی کریمی بیان کرد: توریسم و دهکده جهانی قرآنی، هم‌اندیشی قاریان قرآنی بین‌المللی و طرح مهد تا دانشگاه قرآنی از جمله مسائلی‌ست که مسیر ارتقاء به قطب مطالعات و فعالیت‌های قرآنی را هموار خواهد کرد.

برچسب ها: تابناک رضوی ، یونسکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار