مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴ هزار و ۵۸۴ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان شیراز شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 22 November 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: بهمن بهروزی با اعلام این خبر اظهار داشت: از کل انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده، 4 هزار و 139 فقره به انشعاب مجاز تبدیل و با این اقدام، به طور متوسط حدود 28 هزار مترمکعب ذخیره آب ممکن شده است.

وی گفت: انشعاب‌های غیرمجاز در کنار خسارت‌های مالی، موجب هدر رفتن حجم زیادی از آب شرب و ایجاد مشکلات جدی برای خدمات رسانی مطلوب به مشترکان خواهد شد.

بهروزی گفت: افرادی که اقدام به استفاده از آب با ایجاد انشعاب غیرمجاز می‌کنند، حق انشعاب و آب بهای قانونی را پرداخت نکرده و سرانه مصرف بالایی نیز دارند که این امر، تجاوز به حقوق سایر مشترکان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انشعاب غیرمجاز به دلیل استفاده از اتصالات غیراستاندارد، سلامت شبکه آب را نیز در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات متعددی که انشعاب غیرمجاز ایجاد می‌کند، شناسایی آن‌ها یک ضرورت است و این موضوع مشارکت همگانی را طلب می‌کند.

بهروزی گفت: وجود انشعاب‌های غیرمجاز هزینه‌های جاری شرکت‌های آب و فاضلاب را افزایش داده و مهم‌ترین عامل هدر رفت آب و مسبب تضییع حقوق مشترکین محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز خاطرنشان کرد: استفاده‌کنندگان از آن، مشمول جریمه‌شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار