ترکش مرگبار «شوتی‌ها» این بار جان دو دانش آموز سربیشه‌ای در محور نهبندان - سربیشه بر اثر برخورد سواری‌ها پراید که یکی حامل سوخت قاچاق بود را گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 20 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ حالا که کمی از دلهره ها و اضطراب های کاربران جاده ای با دوبانده شدن اغلب محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در نقاط مختلف کاسته شده است آن چه بلای جان رانندگان و خودروهای در جاده های این استان مرزی شده تردد بی شمار خودروهای شوتی یا همان سوختکش است.

رد کردن خطوط قرمز توسط رانندگان این خودروها نه تنها بلای جان خودشان و وسیله نقلیه شان شده بلکه بلای جان رانندگان و مسافرانی که در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خراسان جنوبی به ویژه مرز ماهیرود تردد می کنند.

خبرهای دلخراش و خونین بسیار از برخورد خودروهای شوتی با دیگر وسایل نقلیه و حتی واژگونی ها که جان رانندگان دیگر کاربران جاده ای را به مخاطره افکنده در خروجی رسانه های خبری قرار گرفته است و آخرین خبر هم همین امروز اتفاق افتاد که براثر برخورد خودرو شوتی در محور سربیشه با سرویس مدرسه ۲ دانش آموز کشته و دو نفر دیگر مصدوم شدند.

آن طور که علی نسائی زهان، دادستان مرکز خراسان جنوبی ۲۶ آبان به خبرگزاری فارس اعلام کرد: سال گذشته بر اثر تصادفات برون شهری ۳۹۷ نفر در جاده های استان جان خویش را از دست دادند اما از ابتدای امسال تا کنون با تدابیر انجام شده ۲۱۳ نفر در تصادفات برون شهری کشته شده اند.

شوتی ها عامل فوت ۳۵ نفر 

به گفته وی از فوتی ها امسال ۳۵ نفر مربوط به وسایل نقلیه شوتی بود و ۴۹ درصد تصادفات فوتی در استان بر اثر واژگونی و خستگی است.

دادستان مرکز خراسان جنوبی با بیان این که سرعت بالا و خودروهای شوتی از دیگر علل تصادفات در استان است افزود: تدابیر مقابله ای برای کاهش تصادفات به ویژه خودروهای شوتی در خراسان جنوبی اندیشیده شده که از آغاز این طرح تاکنون حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه شوتی و ۱۴ هزار خودرو که سرعت بالا داشته اند در استان توقیف شده است.

شوتی ها عامل مرک ۲ دانش آموز

آن طور که مدیرکل آموزش  و پرورش خراسان جنوبی هم امروز به رسانه ها اعلام کرد: صبح امروز بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودرو سواری پراید در محور سربیشه - نهبندان پنج نفر جان باختند که ۲ نفر از آنها دانش آموز بودند.

وی گفت: یکی از این خودروها سرویس مدرسه بوده که از روستاهای اطراف به سمت شهر سربیشه در حرکت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه ۲ نفر از دانش آموزان در سواری پراید جان باختند و ۲ نفر هم مصدوم شدند.

وی افزود: دانش آموزان متوفی پایه یازدهم و پایه دهم دبیرستان شهید شاهبیگی سربیشه بودند و ۲ دانش آموز مصدوم اکنون در بیمارستان سربیشه بستری هستند.

۵​ کشته حادثه محور سربیشه - نهبندان

سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس خراسان جنوبی هم به رسانه ها اعلام کرد: ساعت ۸ و ۱۵ صبح امروز با اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۱۵ محور سربیشه به نهبندان بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک سواری پراید حامل سوخت قاچاق که از سربیشه به سمت نهبندان در حرکت بوده  با یک سواری پراید که از سمت مقابل در حرکت بوده برخورد کرده است که خودروها دچار حریق شده و در این سانحه متاسفانه ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۲  نفر نیز از سرنشینان پراید ویک نفر از افراد محلی که قصد کمک داشته مجروح شده که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته وی علت تصادف در دست بررسی است.

محمد رضا لکزایی، فرماندار سربیشه نیز پس از این حادثه در بیمارستان علی بن ابی طالب (ع)  این شهر حضور یافت از مصدومان و حادثه‌دیدگان سانحه برخورد دو خودروی سواری در محور سربیشه -نهبندان عیادت و دلجویی کرد.

علیرضا زنگویی دوم، مدیر آموزش و پرورش سربیشه نیز در پی در گذشت ناگهانی نوجوانان ناکام محمد جواد خزاعی و امیر حسین نیابی هنرجویان هنرستان شهید اسحاق عباسی این شهرستان پیام تسلیتی صادر کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار