معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به هشدار وضعیت قرمز در استان، گفت: در مواقع بحران مسوولیت تجهیزات، ماشین آلات با فرمانداران است، با هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند، قطعا برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳ 19 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، احمدرضا دالوند امروز عصر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وضعیت قرمز در استان‌های غربی کشور از جمله لرستان تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به بازه زمانی کوتاهی که در اختیار داریم یعنی کمتر از ۲۴ ساعت، باید جلسات هماهنگی تشکیل شود.

وی بیان کرد: با توجه به فرصت کم و میزان بارشی که به صورت نقطه‌ای اعلام شده، مدیریت بحران با مسوولیت فرمانداران در هر شهرستان برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: طبق اعلام هواشناسی بارش‌ها صبح دوشنبه آغاز می‌شود و دو شهرستان خرم‌آباد و پل‌دختر با بارش‌های نقطه‌ای مواجه هستند که نیازمند برنامه‌ریزی به موقع است.

دالوند تاکید کرد: فرمانداران کنترل و نظارت لازم را در سطح شهرستان داشته باشند، پل‌ها، تقاطع‌ها و رودخانه‌های حادثه خیز را کنترل کنند، دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی هم آمادگی لازم را برای هر گونه بحران داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مواقع بحران مسوولیت تجهیزات، ماشین آلات با فرمانداران است، خاطرنشان کرد: با هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند، قطعا برخورد می‌شود. در مواقع بحران خط و مرزی این دستگاه‌ها وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: هر جا گزارشی مبنی بر کم کاری دستگاهی داشته باشیم، برخورد می‌کنیم.

دالوند با تاکید بر اینکه فرمانداران نقاط بحرانی را اعلام کنند، اظهار کرد: بعضی از پل‌های ما با مشکل مواجه هستند که نیاز است، فرمانداران این موارد را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: محل کارگاه و پروژه‌های در دست ساخت به ویژه پل شوراب کنترل شود، زیرا همین محل‌ها خودشان می‌توانند به نقاط حادثه خیز تبدیل شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، بر حضور میدانی شهرداران تاکید کرد و گفت: تیم‌های امدادی شهرداری‌ها باید حاضر باشند تا خدایی نکرده شاهد اتفاق ناگواری نباشیم.

دالوند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها هم آمادگی لازم را برای اسکان موقت در صورت نیاز داشته باشند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار