مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان‌ گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام به مدت پنج روز و با حضور ۳۵۰ هنرمند از قومیت ها و ملیت های مختلف در گرگان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 19 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمدجواد ساوری عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام، به مدت پنج روز و با حضور ۳۵۰ هنرمند از قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در این مراسم بیش از ۳۰ استان کشور با حضور ۳۵۰ هنرمند به نمایش آداب و رسوم اقوام خود خواهند پرداخت.

وی افزود: در این جشنواره ۲۷ سیاه چادر برپا خواهد شد و ۲۵ غرفه هم به عرضه صنایع دستی خود می‌پردازند؛ همچنین هشت مزرعه گردشگری با شرکت هنرمندان فعالیت خواهند کرد و همچنین ۷۷ غرفه، سوغات استان خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ساوری بیان کرد: هنرمندان کشور‌های همسایه هم از جمله افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان در غرفه‌های صنایع دستی خارجی مستقر خواهند شد و به معرفی آداب و رسوم و فرهنگ خود خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان عنوان کرد: در کنار سایر گروه‌های موسیقی از خوانندگان مطرح کشور دعوت شده تا هر شب برنامه‌ای اجرا کنند.

ساوری افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی خواست دولت و نیاز مردم است و معرفی گلستان به سبب داشتن پتانسیل و ظرفیت‌های بی بدیل از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود.

گفتنی است این جشنواره با شعار حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و با حضور خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از ۲۹ آبان تا سوم آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار خواهد شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار