کد خبر: ۱۱۳۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 19 November 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

نام زیبایش زینب است به معنای زینت پدر، او دختر خانواده ای هست، که بهترین خانواده در طول تاریخ جهان خلقت است، در طول دوران زندگی حیا و عفت پیشه کرد و خدا محور زیست. حضرت زینب کبری (س) بانوی صبر و استقامت خواهر وفادار و پیام رسان دشت کربلا در تفسیر مقام او همین بس که گفته شد، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.


سال روز ولادت حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است ، روزی جهت ارج نهادن به مقام والای فرشتگان سفید بال، آنان که صبورانه و دلسوزانه بر بالین بیماران حاضر می شوند و تا پایان درمان کنار آنها هستند. سختی کارشان زیاد است، روحیه ای فولادی میخواد شاهد درد کشیدن هم نوعت باشی و‌جانانه برای بهبودیش تلاش کنی.

جایگاه پرستاران در نظام سلامت باید دیده شود، همه پرستاران در یک کلام واحد در حوزه بهداشت و درمان ثابت قدم و همیشه در صحنه هستند کرونا ویروس را هنوز فراموش نکرده ایم بیماری خطرناک که ترس را بر دل همگان انداخت اما پرستاران در کنار کادر درمان برای از پا انداخت این ویروس منحوس ایستادند، در این راه خود بیمار شدند، ماه ها از خانه و کاشانه خود دور مانند ، در این راه شهید دادند.

زمانی که بیماری از بیمارستان مرخص می شود شاد و خوشحال راهی خانه و زندگی اش می شود اما این پرستاران هستند که پذیرای بیماران دیگر می شوند و این قصه هر روز آنهاست، شب و روز ندارد آنان یاوران خستگی ناپذیر هستند. دست کم همه ما یک مرتبه گذرمان به بیمارستان افتاده است و از نزدیک شاهد تلاش این عزیزان بوده ایم. جامعه پرستاری کشور گاها در چند نوبت شیفت کاری فعالیت دارند.

اگر کاهش نیروی انسانی در حوزه پرستاری جبران شود از بار کاری این افراد کاسته می شود و روند خدمات رسانی به بیماران از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار می شود. پرستاران نیاز به مراقبت دارند آنها را دریابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار