کارشناس هواشناسی فارس از فعالیت سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه، ۲۹ و سه شنبه ۳۰ آبان در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 19 November 2023

تابناک فرس به نقل از صدا و سیما: علیزاده گفت: این سامانه از فردا دوشنبه، ۲۹ آبان‌ماه وارد استان فارس خواهد شد و تا روز سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه در فارس فعالیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این سامانه تمام استان را تحت پوشش خود قرار می‌دهند؛ اما در مناطق نیمه غربی استان و شیراز فعالیت بیشتری خواهد داشت، گفت: از جمله اثراتی که این سامانه بارشی برای استان به همراه دارد می‌توان به بارش باران، ورزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات نام برد.
علیزاده با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه، ۳۰ آبان هم این سامانه مناطق جنوبی و جنوب شرق استان را تحت پوشش خواهد داشت، ادامه داد: شهرستان‌های لارستان، لامرد، اوز، گراش، زرین‌دشت و داراب تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرند.
کارشناس هواشناسی فارس تأکید کرد: آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، جاری‌شدن آب روان، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی است.

وی یادآور شد: پس از وقوع این سامانه در انتهای هفته کاهش محسوس دما را در مناطق نیمه شمالی استان خواهیم داشت بنابراین کشاورزان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی محصولات خود در دستور کار داشته باشند.

برچسب ها: فارس ، سامانه بارشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار