نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: برنامه های دینی و فرهنگی در دور دوم سفر رییس جمهوری به استان مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه مصوباتی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 18 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی روز شنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره قرآنی و فرهنگی و هنری نماز جمعه‌های لرستان بیان کرد: حضرت زینب کبری (س) بانویی صبور و شکیبا تمام سختی را در روز کربلا تحمل کرد و از آن‌ها به عنوان جمیل و زیبا یاد کرد و وظیفه روشنگری و تبیین را در تراز فاجعه خونین کربلا به جا آورد.
وی اظهار داشت: زمانیکه حضرت زینب (س) سخنرانی کوبنده رادر کوفه انجام داد مردم تصور کردند که حضرت علی ابن ابیطالب (ع) زنده شده است و، چون صاعقه بر سر ستمکاران فرود آمد و روشنگری را به گونه‌ای انجام داد که خون بر شمشیر پیروز شد.
وی ادامه داد:با روشنگری حضرت زینب (س) نهضت عاشورا در تاریخ از نسلی به نسلی و از عصری به عصری منتقل شد و امروز بشریت از هر دین و مذهبی دلداده اهداف و آزادگی امام حسین هستند.
حجت الاسلام شاهرخی در ادامه اظهار داشت:مجمع مشورتی جوانان در دفتر نمایندگی، ولی فقیه وجود دارد و کمیته‌های مختلفی و هیات اندیشه ورز‌هایی در بخش‌های مختلف شکل گرفته است
وی ادامه داد: در ستاد نماز جمعه نیز مجموعه فعالان در ستاد‌های نماز جمعه استان حضور دارند و در بخش قرآن ۲ هزار نفر بصورت مجازی در حفظ و تثبیت حفظ فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه در پنج مرداد در ۱۰ رشته مسابقاتی برگزار شده است افزود: در این مسابقات حدود ۴۷۰۰ نفر در این رشته‌ها فعالیت کردند و داورانی نیز ارزیابی‌های لازم را انجام دادند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی دینی و فرهنگی بوده و خواهد بود و حیات انقلاب اسلامی به فعالیت دینی و فرهنگی است.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در مبارزات انقلاب اسلامی پایه و اساس جمهوری اسلامی بر قرآن است و این انقلاب فرهنگی و دینی است اظهار داشت: برای تداوم انقلاب به برنامه ریزی و طراحی و مهندسی فرهنگی نیاز است و باید جریان سازی فرهنگی و دینی شکل بگیرد وجریان سازی شود تا در سایه آن میلیون‌ها جوان مومن انقلابی معنویت گرا و عدالت خواه تربیت شوند.
وی افزود: باید برای رشد و ارتقا انقلاب اسلامی برنامه‌های فرهنگی و دینی طراحی و اجرا شود و آینده بهتر از زمان حال باشد.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: در سفر دوم رئیس جمهوری علاوه برنکات اشتغال و بیکاری نیازمند توجه ویژه‌ای به امور فرهنگی و هنری و قرآنی داریم.
وی افزود: باید با همدلی برنامه فرهنگی هنری و قرآنی طراحی شود و امور سخت افزاری و نرم افزاری جزو مصوبات سفر در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوانی که در این حوزه‌ها و اساتید برجسته‌ای در لرستان وجود دارد ادامه داد: باید برای حفظ آن‌ها ارشاد و فرهنگ اسلامی در کنار سایر دستگاه‌ها برنامه نویی را طراحی کند.

در این آئین از ۴۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار