مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان یزد گفت: ساخت پارک وحشی بافقی در منطقه 'بیشه در' بافق تاثیر مهمی در افزایش پوشش گیاهی و جلو گیری از فرسایش خاک در این منطقه دارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 18 October 2015

به گزارش تابناک یزد،ابوالفضل وکیلی در بازدید از محل این پارک افزود: شاهد یک حرکت جدی و گسترده هستیم و این پارک سرعت عمل خوبی داشته و در وهله اول و حساسترین موضوع در منطقه بحث رمپ ( محوطه سازی)ورودی است که سرعت کار خوبی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان یزد گفت:در این مجموعه 30 هکتار وسعت پیش بینی شده است که تا مرز 50 هکتار نیز گنجایش و ظرفیت کار وجود دارد.
وی فاز اول این پارک را 10 هکتار خواند و بیان کرد: روشنایی،احداث سرویسهای بهداشتی،توسعه فضای سبز و سایر امکانات تفریحی و فرهنگی در این مجموعه دیده شده است.
وی با ابراز رضایت از جدیت و گستردگی کار گفت: برای فاز یک این پارک اقداماتی در حال انجام است و انشالله تا پایان اسفندماه سالجاری عملیات اجرایی این فاز به پایان می رسد.
مدیر کل منابع طبیعی استان یزد خاطر نشان کرد: تاخیر در طرح، بالا بودن هزینه سنگین پروژه بوده، لذا با بازنگری که صورت پذیرفت، طرح احداث این پارک وارد مرحله جدی و جدیدی شد و با همت خوب شرکت سنگ آهن مرکزی و در راس آن مدیریت مجموعه، و حمایت مسئولین شهرستان بافق و استان یزد، انشاا... تا موعد مقرر شاهد بهره برداری فاز اول آن خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق هم در حاشیه بازدید از این مجموعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: احداث پارک 'بیشه در' به نام شاعر نامی و پر آوزاره شهرمان وحشی بافقی است که در 30هکتار از اراضی این منطقه در دستور کار قرار گرفته که بعنوان فاز اول ، 10هکتار آن تحت عملیات آماده سازی قرار دارد.
محمد جواد عسکری افزود: علاوه بر این، 20هکتار هم برای آینده قابل توسعه است و میزان آبی که برای ایجاد فضای سبز و سایر نیاز ها در نظر گرفته ایم می تواند جوابگوی توسعه این پارک تا حد 50 هکتار باشد .
وی خاطر نشان کرد: شرکت سنگ آهن در بحث جبران پوشش گیاهی منطقه بیشه در، کاشت نهال و درختچه سازگار با اقلیم محل را در دستور کارخود قرارداده است.
این مسوول معدنی با بیان اینکه روشنایی پارک' بیشه در' تامین شده است یاد آورشد: در این مجتمع علاوه بر آبشار ، برکه و دریاچه ، پیست های ورزشی دوچرخه سواری ،بسکت و زمین های ورزشی هندبال،فوتبال و شهر بازی کودکان و آلاچیق ،پارگینگ ،مسجد،رستوران ،مغازه و بوفه ،چرخش آب ،سرویس های بهداشتی وغیره نیز در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برآورد هزینه اولیه این پارک را حدود 90 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست تا پایان امسال در نظر داریم نسبت به ساخت مسجد،فضای سبز،سرویس های بهداشتی و آلاچیق اقدام نماییم تا این تفرجگاه طبیعی شکل یک پارک تفریحی را به خود بگیرد.
وی یاد آور شد: از آنجا که در کنار طرحهای توسعه ای و جوار معدنی و اشتغال،بهداشت و رفاه همشهریان وکارکنان شرکت تفرجگاه و محل آسایش مردم در دستور کار شرکت قرارگرفت ما هم به قول و وعده به اهالی شهرستان جامه عمل پوشانده و همکاری دوستان منابع طبیعی ساخت پارک وحشی بافقی را آغاز کردیم تا انشا... در آینده نزدیک به یک تفرجگاه بزرگ بیرون از شهر تبدیل شود.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در پایان هدف از ساخت این پارک را رفاه حال مردم و کارکنان این شرکت عنوان کرد و افزود: پرسنل شرکت وقتی با خانواده خود برای استراحت به این تفرچکاه می آیند قطعا امیدوار باشید که روز بعد با نیروی شاداب تر و مضاعفی در محل کار خود حاضر خواهند شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار