کد خبر: ۱۱۳۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 18 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در زمینه هوش مصنوعی باید یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا باشیم، می‌گویند هوش مصنوعی هم بزرگترین فرصت و هم بزرگترین تهدید است که باید با استفاده از این فرصت به مدیریت تهدیدات پرداخت.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم اختتامیه پانزدهمین رویداد بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی و شهر هوشمند (راینوکاپ) در دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهرستان بابل، ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت زینب (س)، اظهار کرد: این حضرت خود حسین دومی بودند، هم خواهر، مادر، پرستار، مدیر و هم قافله‌سالار بود که افتخار عالمیان است.

وی ضمن تقدیر از برگزاری این همایش علمی، افزود: ما در هوش مصنوعی نیاز به کار بسیار زیادی داریم، رتبه ایران در این زمینه فعلا رتبه خوبی نیست و در رده هفتادوپنجم هستیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در زمینه هوش مصنوعی باید یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا باشیم، می‌گویند هوش مصنوعی هم بزرگترین فرصت و هم بزرگترین تهدید است که باید با استفاده از این فرصت به مدیریت تهدیدات پرداخت.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: هر چه که تا امروز بشر ساخته معلول هوش بوده اما در این حرکت انسان می‌خواهد خودِ هوش را بسازد و ایجاد کند، پس کار بسیار بزرگ و مهم است.

امام جمعه ساری بیان کرد: کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، چین و سازمان‌هایی در تراز سازمان انرژی هسته‌ای برای هوش مصنوعی ایجاد کرده و بودجه‌های بسیار هنگفتی را در این راستا منظور کردند کشور ما هم باید در این زمینه همه ملزومات را ببیند و به نقطه‌ای برسد که تاکید مقام معظم رهبری است.

این مسئول ادامه داد: اینها به این معنا نیست که ما بی نیاز از خدا هستیم بلکه باز باید با استفاده از مخلوقات خدا و قوانین علمی موجود در طبیعت برای ابداع شکل نوینی از موجودات استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به آیات قرآن، بیان کرد: آنچه که بر روی زمین است خداوند برای مردم آفریده و پس از آن به آسمان پرداخت و آن را بنا نهاد، پس آنچه که از مصنوعات به‌کار می‌گیریم از همین زمینی است که خدا آن را خلق و در اختیار ما قرار داده است، زمین هم سکویی برای آسمان است.

آیت الله محمدی لائینی در پایان عنوان کرد: امیدواریم این همایش و برنامه‌های دیگر در این زمینه موجب تشویق فعالان این زمینه و در نتیجه پیشرفت و کسب رتبه‌های جهانی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار