امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تقویت بازار بین‌المللی خرما گفت: 6 سال قبل ضرورت ایجاد شهرک صنعتی جامع خرما در استان بوشهر پیشنهاد و مصوب شد ولی متأسفانه اجرایی نشد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ 17 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان برگزاری انتخابات پرشور در ۱۱ اسفند را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: اساساً انتخابات در نظام مدیریتی سیاسی دارای محاسبات گوناگونی است که مهمترین آن محاسبه آماری مشارکت مردم در ساختار مدیریتی کشور است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: هر میزان شرکت‌کننده در انتخابات حضور بیشتری داشته باشد، یعنی مردم نسبت به نظام و آینده خود توجه ویژه و حساس دارند و هر میزان تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات بالا باشد مردم نسبت به نظام وفادار و متعهد و نسبت به ساختار مدیریتی و نظارتی جامعه حساس هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اکنون دشمنان انقلاب اسلامی ایران دنبال این هستند که تا می‌تواند حضور مردم در صحنه‌های سرنوشت‌ساز از جمله انتخابات کم کنند گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری وظیفه شورای نگهبان و مسئولان زمینه‌سازی حضور فعال، گسترده و پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران نگاه ویژه‌ای به فرامین مقام معظم رهبری دارند، تصریح کرد: ملت ایران دارای یک بصیرت فوق‌العاده قوی هستند و می‌دانند مشارکت عمومی و انتخاب فرد اصلح در انتخابات بسیار موثر است، قطعاً مردم حضوری بس در این عرصه گسترده خواهند داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری اضافه کرد: معظم‌له سلام گرم خود را به مردم استان بوشهر ابلاغ کردند و سلام گرم مردم ولایت‌مدار استان بوشهر هم به ایشان رسانده شد.

وی با محکوم کردن عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل و عام مردم فلسطین در غزه اضافه کرد: کودک‌کشان صهیونیستی به مردم بی‌دفاع، غیرنظامی، بیماران، مجروحان رحم نمی‌کنند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و درمانگاه‌ها و خانه‌های مسکونی را بمباران می‌کنند و ماهیت این رژیم جنایتکار بیش از پیش برای جامعه جهانی افشا شده است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه متأسفانه سازمان ملل متحد، سازمان‌های حقوق بشری و حتی برخی از کشور‌های اسلامی تنها با زبان جنایات رژیم اسرائیل غاصب را محکوم می‌کنند، افزود: اکنون جهان در معرض امتحان عجیبی قرار دارد و حمایت از فلسطین میزان ارزش کشورها، دولت‌ها و ملت‌ها در جهان و تاریخ آشکار می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به بحث آتش‌بس در سرزمین فلسطین، خاطرنشان کرد: موضوع آتش‌بس باید پایدار باشد و در همان زمان جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل متحد و جامعه حقوق بشری باید محکوم شود.

امام جمعه بوشهر با حمایت از ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین تأکید کرد: با تمام وجود از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم و جنایات کودک‌کشان صهیونیستی محکوم می‌شود.

وی با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار اضافه کرد: زینب کبری (س) حادثه کربلا و قیام عاشورا را ماندگار، جاودانه و تاریخ‌ساز کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأکید بر توجه به مطالبات پرستاران از مسؤولان تقاضا کرد نسبت به حل مشکلات پرستاران در زمینه حقوقى استخدام، اضافه‌کاری، مسکن و دیگر عرصه‌ها تلاش شود.

وی با گرامیداشت روز جهانی کودک بر توجه به مهندسی شخصیت کودکان تأکید کرد و با محکوم کردن قتل و عام کودکان فلسطینی افزود: امید است رژیم صهیونیستی هر چه زودتر منهدم، ساقط و نابود شود تا مردم در امنیت زندگی کنند.

صفایی بوشهری با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی توسعه مدیریت خرما در استان بوشهر گفت: خرما یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود و دارای فرآورده‌های فراوان و ارزش بازرگانی بالایی است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، این استان را یکی از چهار استان برتر کشور در تولید، فرآوری و صادرات خرما دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان، صنایع میان دستی و بازرگانان صادر کننده خرما دارای مشکلات زیادی هستند که باید برای رفع آن تلاش شود.

امام جمعه بوشهر بر تشکیل یک مدیریت جامع، دانش‌بنیان با تجربه و مردم نهاد برای حل مشکلات فعالان عرصه خرما تأکید کرد و افزود: شش سال قبل ضرورت ایجاد شهرک صنعتی جامع خرما در استان بوشهر پیشنهاد و مصوب شد، ولی متأسفانه اجرایی نشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه در شرایط کنونی برای ایجاد شهرک صنعتی خرما بوشهر مسئولان تلاش کردند گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) وارد صحنه شد و ساخت شهرک صنعتی خرما استان بوشهر مورد پذیرش آنان برای سرمایه‌گذاری قرار گرفت که امیدواریم هر چه زودتر این شهرک ایجاد تا روند تولید خرما دارای ساختار ویژه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، رشد تولید خرما بر اساس سطح زیر کشت توسعه، صنایع میان دستی از جمله کارخانه‌های فرآوری محصولات خرما و بسته‌بندی را از دیگر آثار ایجاد شهرک صنعتی خرما دانست و بیان کرد: با ایجاد این شهرک صنعتی امید می‌رود ضمن ایجاد اشتغال و درآمدزایی یک بازاریابی و بازرگانی بین‌المللی در عرصه خرما استان بوشهر فراهم شود.
منبع/فارس

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار