امام جمعه شهرکرد گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شود که این نیازمند مشارکت همگانی است.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 03 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به حاکم شدن فرهنگ عمومی در جامعه، گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شود که این نیازمند مشارکت همگانی است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: موضوعاتی مانند عفاف و حجاب، جوانی جمعیت، کار و تولید، مصرف و دوری از اسراف، مقاومت و صبر باید به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی عنوان کرد: پیوند‌های اجتماعی از ضرورت‌های اصلی جامعه است و گسست‌های اجتماعی باید به مهر و محبت تبدیل شود.

نکونام با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با ایران، تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ایران مربوط به حوادث ۱۳ آبان نیست بلکه کودتای ۲۸ مرداد، غارت منابع ملی ایران، شکل‌گیری ساواک از نمونه‌های دشمنی آمریکا با ایران است.

وی گفت: آمریکا شعار‌هایی نظیر دموکراسی و آزادی، حقوق بشر، خلع سلاح هسته‌ای، رفاه و آسایش عمومی را مطرح کرد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران چهره واقعی آمریکا به جهان نشان داده شد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنایات آمریکا و رژیم صهیونسیتی در فلسطین، افزود: کشتار زنان و کودکان، تخریب بیمارستان‌ها، مراکز خدماتی نشانه قدرت اسرائیل نیست بلکه از استیصال این رژیم است.

وی با اشاره به حوادث دیروز دانشگاه شهرکرد، خاطر نشان کرد: امروز باید همه امور با تدبیر پیش برود که به تلخی ختم نشود.

نکونام بیان کرد: در موارد اختلافی، قانون مرجع حل اختلافات است و رفتار‌های نامناسب شایسته مسؤولان و مردم نیست.

وی در پایان گفت: مسؤولان قضایی، امنیتی و نظارتی هر چه سریع‌تر مسئله دانشگاه شهرکرد را بررسی کنند و با خاطیان برخورد جدی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار